Въпреки високата инфлация, отслабващата икономика и опасенията от рецесия, хотелиерската индустрия не очаква спад.
Точно обратното, като главният изпълнителен директор на Hilton Крис Насета прогнозира, че тази година хотелската верига “ще отчете най-успешното лято в 103-годишната си история.”
Малко бяха индустриите, които пандемията от COVID-19 засегна по-силно от туристическата. С увеличението на нивата на ваксинация и отпадането на ограниченията в САЩ обаче, туристите се завърнаха. През май туристическите и бизнес полетите в световен мащаб преминават нивата от 2019 г. за първи път от началото на пандемията.
И макар това да идва със своята цена, вследствие на голямото търсене както и от друг инфлационен натиск, операторите на хотели смятат, че има още място за увеличение на цените.
“Цените на всичко се покачиха, така че при нас не е по-различно, в сравнение е с когато отивате на бензиностанцията, в хранителния магазин или на друго място,” казва Насета пред CNBC.
Според него нещата, които поддържат търсенето високо, са две: над 2.5 трлн. долара допълнителни спестявания на почиващите и силните счетоводни баланси в комбинация с “много добра” рентабилност.
Главният изпълнителен директор на Marriott Тони Капуано заяви, че по време на уикенда за Деня в памет на загиналите във войните приходите на компанията от нощувки нарастват с 25% през 2022 г. в сравнение с 2019 г.
При луксозните хотели от портфейла на Marriott, който включва хотели, като JW Marriott, Ritz-Carlton и St. Regis, е отчетено близо 30% увеличение на цените през първото тримесечие на 2022 г., в сравнение със същия период на 2019 г.
Търсенето може да бъде подкрепено допълнително, след като администрацията на президента Джо Байдън премахна изискванията за тестове за COVID-19 за идващите със самолет от чужбина.
Миналата седмица президентът и главен изпълнителен директор на Hyatt Марк Хопламазиан заяви пред CNBC, че чуждестранните туристи в САЩ харчат много повече пари от местните и че изискванията за тестване са “създавали напрежение.”
Дори и без туристите, които може да са отложили пътуванията си заради това изискване, търсенето остава голямо. “Почти всички сегменти за бизнес и отдих работят на пълни обороти,” казва Хопламазиан.
Кийт Бар, главен изпълнителен директор на IHG Hotels & Resorts, която притежава марки, като InterContinental и Holiday Inn, очаква търсенето да продължи да расте до края на годината с нормализирането на пътуванията след пандемията.
Това вероятно ще бъде съпроводено с допълнителни увеличения на цените на фона на инфлацията и други разходи.
„Цените на нощувките вероятно единствено ще растат заради “ограничения нов капацитет в индустрията,” казва Насета.“Законите на търсенето и предлагането и тези на икономиката са налице и действат,” допълва той.