От 1 март 2010 г. българският мобилен оператор "Виваком" (Vivacom) ще прехвърли техническите и оперативните дейности по развитието на своята мрежа към френския гигант "Алкател-Лусент" (Alcatel-Lucent). Това предвижда 5-годишно споразумение между двете компании, което беше оповестено днес. То има за цел стратегическо развитие на фиксираната и мобилната мрежа на "Виваком", съобщи мобилният оператор.
Прехвърляйки оперативното управление на мрежата си на "Алкател-Лусент", "Виваком" ще получи възможност да се концентрира върху основния си бизнес, да намали оперативните си разходи и да гарантира високо качество на мрежата си. Споразумението ще осигури и възможност за развитието и бързото внедряване на нови продукти и услуги, ориентирани към клиента, заявяват от мобилния оператор.
Според проекта, който според "Виваком" е първи по мащабите си у нас, 80% от дейностите по експлоатация на телекома ще бъдат прехвърлени, като процесът засяга всички нива от специалист до мениджър. Като част от споразумението, около 3000 служители на телекома ще се присъединят към екипа на "Алкател-Лусент", запазвайки настоящите си трудови договори и социални придобивки. Във "Виваком" ще останат функциите, свързани със стратегическото планиране и развитието на мрежата, и контрола върху дейността на аутсорсинг партньора.
Подписването на споразумението за аутсорсинг е последната фаза от стратегическата трансформация на "Виваком", която започна в началото на миналата година със сливането на мобилния и фиксирания бизнес на телекома и продължи с неговото ребрандиране през септември 2009 г. Крайната цел на този процес е промяна на телекома от техническа към клиентски ориентирана компания.
"Алкател-Лусент" има опит в проектирането, въвеждането в експлоатация, поддръжката и разширяването на повече от 85 мрежи, обслужващи над 185 милиона потребители по света.