"БДЖ-Товарни превози" със 104 млн. лв. дългове

14.03.2012 | 09:24
по статията работи: Петър Чернев
Огромните задължения са основно към НКЖИ
"БДЖ-Товарни превози" със 104 млн. лв. дългове
Снимка: Булфото

"БДЖ-Товарни превози” ще бъде продадено заедно с дългове от 104 млн. лв.

Огромните задължения, които са записани във финансовия анализ на превозвача, излязоха наяве след среща на синдикатите с ръководството на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК). Те са основно към Национална компания “Железопътна инфраструктура” заради невнесени такси за преминаване по релсите. Друга част са по облигационен заем към ЕБВР и към чуждестранни железопътни администрации.

Оценката на цялото предприятие е в диапазона 190-250 млн. лева, но с толкова големи задължения на практика е изключено да се очакват оферти от този порядък за 100% от предприятието. Това става ясно публикация на вестник "Труд".

Бъдещият собственик на “БДЖ-Товарни превози” ще трябва да инвестира ударно поне 50 млн. евро за нови вагони и локомотиви през първата година след сделката. Според лидера на жп синдиката към КНСБ Петър Бунев на срещата в АПСК е станало ясно, че няма да се допускат оферти на консорциуми. “Инвеститорите ще са или превозвачи, или финансови компании, но те няма да могат да се сдружават помежду си. Така реално се ограничава броят на евентуалните кандидат-купувачи”, категоричен е синдикалистът.

Агенцията на практика е приела предложенията за профил на инвеститорите, направени от транспортното министерство. От стратегическите кандидат-купувачи ще се изисква да докажат оборот от 500 млн. евро за последните 3 години. От финансовите компании се иска да управляват поне 1 млрд. евро.

Припомняме ви, че в края на февруари председателят на УС на БДЖ Владимир Владимиров прогнозира, че в началото на този ще месец ще излязат оценката, правният анализ и информационният меморандум, с който да се даде старт на процедурата по приватизация. До края на първото шестмесечие на годината би трябвало тя вече да е осъществена.

На продажбата на "Товарни превози" се възлагат големи надежди от страна на правителството. В началото на тази година по време на посещението на премиера Борисов в Германия стана ясно, че с парите от сделката ще бъдат покрити неразплатените задължения на България за мотрисите "Дезиро".

 

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 20.03   1413 г. – Хенри V става крал на Англия. 1792 г. – Законодателното събрание на Франция официално одобрява използването на гилотината за екзекутиране. 1808 г....