"БНП Париба Лични финанси" отхвърли обвиненията на Комисията за защита на потребителите (КЗП), че заблуждавала клиентите си, като предлага безлихвени потребителски кредити за покупка на стоки на изплащане, но с премълчано изискване за такса "ангажимент", която дори прави заема по-скъп, отколкото при наличието на лихва по него.
От КЗП уточниха, че това е нелоялна практика и са я забранили със заповед, която е потвърдена от Върховния административен съд.
От небанковата финансова институция разпространиха до медиите отворено писмо, в което подчертават, че не предлагат подобен потребителски кредит от 2015 г. До тогава пък този продукт е предоставян като потребителски кредит с 0% годишен лихвен процент, а не с 0% годишен процент на разходите, както е обявено от КЗП.
От "БНП Париба Лични финанси" подчертават, че наличието на такса "ангажимент" е било обявявано както в преддоговорната информация, така и на първата страница на договорите за отпускане на кредит.
Предлаганият кредит бил премахнат като услуга след няколко проведени изследвания на клиентската удовлетвореност.
"За нашата компания е изключително важно да бъдем максимално коректни със своите клиенти и те да го знаят – това е част политиката на отговорно кредитиране, която следваме", пише в съобщението на "БНП Париба Лични финанси".