"Булгартабак": Пазарът на цигари се свива

29.03.2010 | 19:00
по статията работи:
От холдинга отрекоха, че на фабриката в София е разпоредено да насочи 84% от производството си за износ
"Булгартабак": Пазарът на цигари се свива

През първите три месеца на годината "Булгартабак холдинг" отчита намаляване на пазара на цигари в страната, съобщиха за БТА от холдинга.

Обективните фактори, които пряко влияят на свиването на пазара, са повишаването на акциза на цигари до 76 евро на 1000 къса и последвалото повишение на цените на дребно, което ще се усети най-силно от 1 април, както и контрабандата, нерегламентираният внос и продажбите на цигари без бандерол или с чужд бандерол, посочват от "Булгартабак".

Други причини за тази ситуация са изключително силната конкуренция на пазара на цигари в страната, икономическата криза, която влияе на покупателната способност на населението, както и водената в световен мащаб политика за борба и ограничаване на тютюнопушенето.

Продажбите на "Булгартабак" на вътрешния пазар от началото на годината не са много по-различни от прогнозираните. Наблюдава се спад за първите три месеца спрямо същия период на миналата година, който е пропорционален на спада на общия бандеролен пазар в страната, се казва в съобщението.

От началото на годината има разместване на пазара, в момента той не е обективен и показателен за това, което предстои. Всяка година при нов акциз се констатира "лутане" на пушача между различните марки, докато се намери балансът между качество и цена. Засилва се интересът към рязания тютюн, заради по-ниската му цена.

Още по-сериозна динамика на пазара очакват в "Булгартабак" от 1 април. Тогава изтича гратисният период за продажба на цигари със старите, по-ниски цени. От холдинга отбелязват, че след първоначалния шок се надяват пазарът да се нормализира, но засега е твърде рано да се правят прогнози.

Днес от "Булгартабак" коментираха и твърденията на шефа на Агенция "Митници" Ваньо Танов, че на софийската фабрика на холдинга е било наредено да насочи 84% от производството си за износ, като акциз щял да се плаща само върху останалите 16%.

Ние сме един от участниците на пазара на цигари в България и не можем да го администрираме или да се разпореждаме със степента на потребление на нашите цигари. Какви количества ще бъдат продадени могат да определят само клиентите със своя избор и пазарна активност, заявиха от цигарената компания.

От холдинга коментират още, че опитът показва, че при всяко увеличение на акциза на цигарите пушачите се презапасяват или се опитват чрез промяната на предпочитаната марка цигари да се вместят в досегашния си "цигарен" бюджет.

За съжаление нерядко (пушачите - бел.ред.) се обръщат и към цигари, които са с неясен произход и видимо неначислени акцизи, ДДС и мито (ако са произведени извън ЕС),  за което ние определено не можем да носим отговорност, завършват от "Булгартабак".

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...