"България ер" отново обясни закъснение на полет с независещи от нея причини 1

08.08.2017 | 18:10
по статията работи: econ.bg
Това съобщават от националния превозвач, след като в понеделник на сайта си бившият премиер Симеон Сакскобургготски съобщи за проблема, след като поканил гости от Испания
"България ер" отново обясни закъснение на полет с независещи от нея причини
Снимка: под лиценза на creative commons

Полетът на "България ер" от Мадрид за София през уикенда е закъснял с 55 минути по независещи от авиокомпанията причини. Това съобщават от националния превозвач, след като в понеделник на сайта си бившият премиер Симеон Сакскобургготски съобщи за проблема, след като поканил гости от Испания, оказали се на този полет.

На сайта бе публикуван разказ за случилото се на българин, който е летял с полета и според когото закъснението е било с около 3 часа.

С оглед на сигурността на пътниците и заради високите температури на летището в Мадрид, за да се гарантира безопасният полет, командирът е взел решение багажите на пасажерите от полет FB472 да бъдат извозени с друг полет, което е задължителна процедура за сигурност в такива ситуации, обясняват от авиокомпанията. От историята, оповестена от семейство Сакскобургготски, се разбира, че пътниците след кацането са разбрали, че багажът им не е качен, и се наложило до сутринта да описват багажите си, които в крайна сметка не получили по домовете си и в понеделник, каквито уверения са получили.

"Разбираме недоволството им, но е наш ангажимент и приоритет номер 1 да гарантираме безопасността на пасажерите, независимо от статуса им в обществото, съгласно международните протоколи за сигурност в авиацията", пишат от "България ер".

Със съжаление отбелязваме, че това е поредният случай, в който закъснение на полет по причини, които не зависят от авиокомпанията, се отразява в много медии недостоверно, с избирателно цитиране на фактите, предоставени от "България ер" за сметка на обширно представената позиция на засегнатите пътници и с тенденциозни внушения за състоянието на авиокомпанията като цяло, посочват от авиокомпанията.

И преди от компанията са оспорвали твърдения на пътници и са изтъквали независещи от тях причини за закъсненията.

Според превозвача само се създава негативно отношение към него и се насажда допълнителен стрес у пътниците на всички авиокомпании, защото казусите, свързани с работата на обслужващите агенти, метеорологичните условия и техническите проблеми, са общи, независимо че медийният интерес е насочен само към националния превозвач.

По данни на компанията към 8 август няма полети, които да закъсняват с повече от стандартните 20 минути. Справка от оперативна дирекция на авиокомпанията показва, че за последния месец (9 юли – 7 август) полетите, които са закъснели с повече от 3 часа, са 5 от общо 750 изпълнени.

"В този смисъл всякакви твърдения и внушения, направени в публичното пространство за системна нерегулярност на полетите на националния превозвач, са неверни", посочват оттам.

Припомнят, че Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" не е установила системни проблеми или нередности. Междувременно в интервю транспортният министър Ивайло Московски посочи, че на компанията ще бъде направен няколкомесечен мониторинг.

Междувременно превозвачът е започнал нови проверки на работата на външните фирми, обслужващи агенти на авиокомпанията по летищата в чужбина. На базата на тях се очаква да се направят промени, които да подобрят качеството на обслужването.

Според представители на бранша, цитирани от "Капитал", обаче част от закъсненията се дължат на това, че компанията се е фокусирала в по-голяма степен в чартърните полети и външния "мокър лизинг", при който самолетите се наемат от други авиокомпании заедно с екипажите им, като опит да компенсира пораженията от тежката конкуренция на двете големи лоукост компании на летище София - Wizz Air и Ryanair.

Вестникът цитира и адвокат, занимаващ се с обезщетения при закъснели полети сподели, който казва, че дълго време компанията е отказвала да изпълнява задълженията си по европейското законодателство за бързо изплащане на обезщетенията на пътници. В същото време Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация", която контролира за спазването на тези ангажименти, си е затваряла очите за това и дълго време е отказвала да санкционира авиокомпанията.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари 3
Подреди по: Най-нови | Най-стари

Paisii Krastev 09.08.2017 | 11:32
Какво толкова се огледахте в някакво незначително закъснение. Всичко е почти в норма. Няма нищо страшно в тази ситуация. Какво да кажем за Луфтханза и още много подобни авиопревозвачи. Просто последните години предвижването със самолети стана много по-предпочитано и хората започнаха да предявяват нечовешки измислени претенции дори и в най-малката и дребна ситуация.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...