"Глобул" излезе със становище във връзка със заведения иск от Комисията за защита на потребителите (КЗП) срещу мобилния оператор вчера.
"Основна цел на компанията е да прилага към клиентите си справедлива и прозрачна политика, да ги третира равнопоставено, в пълно съответствие със законите на Република България. Като добър корпоративен гражданин и водещ работодател, "Глобул" оказва пълно съдействие на българските държавни и регулаторни органи. Това неведнъж е било потвърждавано от много държавни институции", се посочва в становището на компанията.
Ето защо, "Глобул" намира твърденията на КЗП, че компанията нарушава правата на голяма група от своите потребители чрез неравноправни клаузи в своите Общи условия за взаимоотношенията с потребителите на мобилни услуги, за "необосновани и несправедливи".
От компанията заявяват, че Общите условия за взаимоотношенията с потребителите на мобилни услуги са изработени и се прилагат с цел да бъдат защитени интересите на потребителите при пълно спазване на действащото българско законодателство, както и в съответствие на обичайните търговски практики, възприети на българския пазар.
"В своето съобщение КЗП несправедливо обвинява само "Глобул" в прилагането на тези практики, при положение, че по същество същите клаузи присъстват в Общите условия и на другите български телекомуникационни компании", твърди в становището си мобилният оператор.
"Глобул" счита, че информацията на КЗП, отразена в нейното съобщение за медиите, е "дискриминираща, накърнява доброто име на компанията и подвеждаща за потребителите й. Компанията си запазва
правото да използва предвидените в закона средства, за да защити интересите на своите потребители, акционери, партньори и служители", посочват от там.