"Делойт": Буксуващата автомобилна индустрия има нужда от много повече

02.04.2009 | 15:51
по статията работи:
Стимулиращ пакет от приблизително $50 млрд. е стъпка напред
"Делойт": Буксуващата автомобилна индустрия има нужда от много повече

Автомобилната индустрия се бори да види светлината в края на тунела в условията на световна икономическа криза и рекордно ниски нива на потребителско доверие. Анализ на консултантската компания "Делойт' сочи, че се очаква световната автомобилна промишленост да получи директна финансова инжекция от около US$50 млрд. от фондовете за стимулиране на икономиката. Анализът обхваща 18 ключови пазара за автомобили, като: Канада, САЩ, Аржентина, Бразилия, Мексико, Австралия, Китай, Индия, Япония, Корея, Югоизточна Азия, Германия, Франция, Италия, Русия, Испания, Великобритания, Централна и Източна Европа.

Фондовете са само малък процент от стимулиращите пакети на стойност $3.6 трилиона, планирани от различните правителства по света. (Тук бихте могли да видите таблица с финансовите стимули по държави).

Това, от което автомобилната индустрия най-много се нуждае, са клиенти, които купуват", казва Ханс Рьом, управляващ съдружник в Бизнес групата на "Делойт" за световната промишленост. "Усилията, които държавите полагат, са в подкрепа на индустрията, но е необходимо много повече, за да се възвърне доверието у потребителите и те да се върнат в изложбените зали, за да купуват коли. Чак тогава ще настъпи повратен момент за сектора."

Значителна част от стимулиращите фондове са предоставени на сериозно засегнатите автомобилни марки "Дженърал Моторс" (GM), "Крайслер" и GMAC, компанията на "Дженеръл Моторс" за отдаване коли под наем, като част от пакетната програма на САЩ на стойност US$700 млрд. за производства в криза.

“Пряката финансова помощ за производителите на коли в комбинация с други мерки за стимулиране на пазарно търсене са животоспасяващи за автомобилната промишленост", казва Мишел Колинс, лидер за сектор Автомобилна индустрия в "Делойт" САЩ. "Но въпреки това, стимулите за пазарно търсене трябва да са придружени от мерки, които да повишат доверието у потребителите и да направят кредитирането по плавно и отворено към финансиране на покупателната способност у клиента от една страна, и поддържането на стоков асортимент у дилърите от друга."

Анализът на Бизнес групата на "Делойт" за световната промишленост показва, че на пазари като Китай, Италия, Франция и Германия, потребителите са насърчавани да заменят по-старите си модели коли с нови.

"Изглежда, че идеята "бонус за бракувани стоки” работи и може да се направи опит да се приложи и на други пазари”, казва Мартин Хьолц, лидер за сектор Автомобилна индустрия в "Делойт" Германия. „Това е семпла, но новаторска идея, която стимулира търсенето, поне що се отнася до Германия. Миналия месец продажбата на нови коли в Германия скочи до 22%, което се дължи частично и на факта, че имаше субсидия от €2,500 за клиенти, които връщат стария си автомобил, за да закупят нов”, допълва той.

Анализът на "Делойт" показва, че почти във всички от 18-те разгледани в доклада пазари се очаква пакетните мерки за стимулиране да повишат продажбите при малките сегменти на автомобилната индустрия. Още повече, че технологиите за алтернативно гориво също са включени в тези пазарни стимули, поне по отношение на Австралия, Канада, Германия, Франция, Испания, Великобритания и САЩ.

„Иновациите са в основата на автомобилната промишленост”, отбелязва Кевин Громли, управляващ директор за сектор Автомобилна индустрия на азиатско-тихоокенаския регион в "Делойт". „Пакетните мерки за стимулиране ще насърчат производителите на автомобили да продължат усилията си за развиване на продукта. А за пазари като Австралия и Китай, тази подкрепа е от жизнено важно значение за финансиране на проучванията и разработките в посока алтернативни технологии за „зелено” гориво.”

„Стимули като този ще се отразят и на потребителските разходи”, добавя Рьом. „Но също така насърчават корпорациите да предприемат мерки. За пример мога да дам "Делойт Великобритания", които стартираха програма за служителите си, по чиято схема на целия персонал от 12000 души е предоставена възможност да карат екологични автомобили на приемливи цени. Това само показва, че няма нужда да си в сферата на автомобилната индустрия, за да въздействаш на пазара.”
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 06.11   1315 г. – Данте Алигиери (на портрета) е осъден на доживотно изгнание от Флоренция, а ако се върне е заплашен от изгаряне на клада. 1521 г. – Фернандо Магелан...