26 процента е увеличението на крайната цена на едро на дизеловото гориво в сравнение с ноември 2006 г. Без ДДС цената на дизеловото гориво се е покачила с 19 % в сравнение с ноември 2006 г. Това
съобщават от "Лукойл" във връзка
с изявления на Сдружението на организациите от автомобилния транспорт (СОАТ). Припомняме ви, че
по-рано днес от Сдружението заявиха, че очакват спадът на товарните превози през второто шестмесечие на годината да е 50 %. Като основни причини за това бяха посочени намаляването на обема на
работата за превозвачите и високите цени на дизела у нас
В момента крайната цена на дизеловото гориво на едро с включен акциз е 1894,80 лв./1000 л. Това прави 2,05 лв./литър на дребно или повишение с 27 на сто спрямо ноември 2006 г., информира Дарик
радио.
От петролната компания допълват, че по данни на НСИ, инфлацията спрямо ноември 2006 г., влияеща върху производствените и дистрибуторски разходи, е 23 процента.
От „Лукойл" посочват, че цените на горивата на дребно се формират от цена на суровината, производствените разходи, разходите на дистрибутора, данъците и акцизите; международните цени на готовите
горива и печалбата.
От компанията посочват, още че в момента чистата печалба на литър дизелово гориво е максимално свита и резервът за по-нататъшното й свиване е нулев. Сравнението на производствените цени и цените на
дребно показва, че „Лукойл Нефтохим Бургас" като производител и „Лукойл-България" като дистрибутор са направили всичко необходимо, за да компенсират влиянието на фактора „данъци и акцизи", който
формира почти половината от крайната цена на дизела, и да поддържат изгодни за потребителя крайни цени, и то за сметка на търговската си печалба. В резултат, в момента България е с най-ниската цена
на дизеловото гориво в Европейския съюз.