"Майкрософт" започва кампания срещу "Линукс"

07.01.2004 | 17:44
по статията работи: econ.bg
Софтуерният лидер направи уебстраница, наречена "Да сравним "Уиндоус" и "Линукс"

 

Световният лидер в областта на операционните системи "Майкрософт" започна годината с кампания насочена към убеждаване на потребителите за използването техните продукти, а не на "Линукс", предаде в. "Сидни морнинг хералд". Компютърният гигант претендира, че операционната му система "Уиндоус" е с по-малки разходи за въвеждане от софтуера с отворен код "Линукс".

Това е отговор на кампанията, предприета от страна Япония, Китай и Южна Корея, които в края на миналата година обединиха усилията си в развойната дейност на системен софтуер. Основната им цел беше намаляването монопола на продукта на американския гигант.

Софтуерният лидер направи уебстраница, наречена "Да сравним "Уиндоус" и "Линукс", където "Майкрософт" изтъква причините, поради които да предпочетем неговия продукт. В новата страница има линкове към няколко независими анализи. През 2004 г. предстои още и мащабна рекламна кампания на новия "Уиндоус" в най-известните издания за информационни технологии.

Проведени са три проучвания от упълномощени от "Майкрософт" известни изследователски компании - Ай Ди Си, "Мега груп" и "Гига рисърч". Докладът на първата изтъква предимството, че разходите за обучение на персонала при въвеждането на Windows са доста по-ниски в сравнение с това на "Линукс". Втората посочва, че сървър, използван при операционната система на софтуерният гигант, ще струва десет пъти повече, ако се използва за "Линукс". Доклада на "Гига рисърч" показва колко по-евтина е поддръжката на системата на "Майкрософт", сравнена с тази на "Линукс".

Наблюдатели обаче отчитат и факта, че "Гига рисърч", която е дъщерна компания на "Форестър рисърч", наруши политиката на компанията майка. Миналата година "Форестър рисърч" обяви, че няма повече да провежда подобни проучвания за сравнение на продукти.

"Проучванията целят да създадат една по-пълна и нова картина в съзнанието на купувачите преди решението им за покупка. Всеки потребител си има собствена преценка за нещата и ние искаме той да бъде напълно информиран преди решението си за покупка", съобщи говорител на "Майкрософт" в специално изявление. Постъпленията от продажби на световният компютърен гигант за последните 12 месеца са 32.656 млрд. долара, а чистата печалба е в размер на 9.881 млрд. долара. /dnevnik.bg

ECON.BG

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...