Икономическият вестник "Пари" има нов издател - това е "Икономедия". Бизнес медийната група е сключила сделка с досегашния собственик на вестника - шведската издателска група Bonnier AB.
Изданието ще "запази бизнес позиционирането си и ще бъде значително подсилено като формат", уверяват издателите на всекидневника "Дневник" и седмичника "Капитал".
Те планират да слеят "Дневник" и "Пари", като запазят и развият "допълнително най-силните страни на двете издания", се казва в съобщение на групата.
Информацията за сделката се появи и на Facebook страницата на "Пари", и в сайта на изданието.
Първите слухове за продажбата на вестника, който организира класации като "100-те най-богати българи в България" и "100-те най-влиятелни жени в България", се появиха в началото на месец септември. Тогава пред Econ.bg от редакцията на в. "Дневник" определиха информацията като "жълтина" и категорично я отрекоха. От вестник "Пари" пък не отрекоха, но и не потвърдиха новината.
Досегашният изпълнителен директор и главен редактор на вестник "Пари" Лилия Апостолова става изпълнителен директор на "Икономедия". Тя ще замести Елица Ангелова, която напуска компанията. Преди да заеме ръководния пост, Апостолова е работила като журналист и управляващ редактор в "Капитал".
В края на юни 2005 г. Bonnier закупи 50% от "Пари" от тогавашния собственик на изданието - "Бизнес Медиа груп". В края на юли 2009 г. стана ясно, че тогавашният изпълнителен директор - Валентин Панайотов, продава и останалите 50% от акциите си в "Бизнес Медиа груп" на шведската компания.