С два часа по-дълго ще работи "синята зона" в София. Предложението за новото работно време - от 8 до 20 ч, е заложено в проекта за промени в наредбата за организацията на движението, с който вестник "24 часа" разполага. Сега контрольорите от Центъра за градска мобилност събират по лев на час от всеки паркирал в зоната от 8,30 до 18,30 ч.
Освен новото работно време, зоните стават две - "синя" и "зелена".
"Синята" се свива и е оградена от булевардите "Сливница", "Васил Левски", "Ген. М. Д. Скобелев" и "Христо Ботев". В нея ще се паркира до 2 часа. В документа няма цена за час престой.
Според информацията на "24 часа" 60 минути ще струват 1,50 или 2 лева. Цените ще бъдат предложени на Столичния общински съвет от Центъра за градска мобилност след приемането на промените.
"Зелената зона обхваща широкия център и в нея ще се паркира до 4 часа. 60 мин престой там ще струват 1 лв.
Ще има и "жълта зона". Тя ще е безплатна, но с режим на контролирано паркиране. Улиците в нея ще са с разчертани места и знаци, за да има ред, но вместо да събират пари, контрольорите ще следят дали шофьорите нарушават правилата и спират в градинките например.
Ползваш място за инвалид, ако той е в колата
Паркирането на място за инвалиди ще е възможно само ако човекът с увреждане е в колата. Иначе всеки решил да спре на тези места ще отнася глоба от 300 до 500 лв.
Инвалидите трябва да си изкарат карта от Центъра за градска мобилност, чиято цена ще е символична.
Още при спирането в зоната шофьорът с увреждане ще трябва да потърси контрольор, от когото да получи талон с датата и часа на паркиране. Той се дава само ако инвалидът отговаря на данните от картата за преференциално паркиране. При несъответствие картата се отнема, а шофьорът се санкционира. Спазването на правилата ще се контролира от редовни проверки.
Паркираш до метрото, возенето - без пари
Пътуването с метрото ще е безплатно за хората, които идват в София с личния си автомобил, ако го оставят на буферните паркинги на булевардите "Цариградско шосе" и "Ломско шосе". Тази преференция ще стане реалност догодина, когато подземните влакчета тръгнат по втория лъч на метрото.