"Спиди" АД, която стана първата българска куриерска компания, регистрирана на борсата, обяви 54,4 млн. лв. годишни приходи,, което е ръст от 13,9%. Това показват данните в предварителния финансов
отчет за 2012 г., съобщават от компанията.
Приходите от куриерски услуги надхвърлят 52 млн. лв. и бележат ръст от 19,7%. По този начин дружеството продължава да ускорява растежа на основната си дейност, след като през 2011 г. беше постигнат
ръст от 17,2%.
На практика компанията успява да надхвърли собствените си очаквания за 51 млн. лв. приходи от куриерски услуги, обявени публично в началото на ноември 2012 г. Особено силни резултати Спиди
реализира през последното тримесечие, когато ръстът се е ускорил до 27,4%.
Резултатите се дължат на общия ръст на търсенето на услуги на компанията и най- вече развитието на новите услуги по доставка на палети и международните услуги.
През последното тримесечие положително влияние оказва бумът в електронната търговия и сключването на партньорски договори с големи международни оператори на елентронни магазини.
На консолидирана база е реализирана печалба от 7,67 млн. лв., което е с 25,5% повече спрямо 2011 г. Изпреварващият ръст на приходите над разходите води до подобрение на рентабилността на нетната
печалба до 14,1%, спрямо 12,8% през 2011 г.
През 2012 г. "Спиди" АД увеличи с 80% размера на инвестициите си по отношение на капацитета и ефективността си. От инвестираните 5,67 млн. лв. 2/3 са насочени към подновяване и увеличаване на
автомобилния парк.
Увеличен е и капацитетът на част от логистичните центрове, включително на централния хъб в София, който през ноември миналата година бе преместен в ново помещение, построено според технологичните
изисквания на компанията на площ от 3,8 хил. кв.м. За сравнение, площта на предишния хъб е била 1,2 хил. кв.м.