1,738 млн. лв. от невнесен в срок ДДС постъпиха по сметките на териториалната дирекция на НАП в Пловдив след напомняне от кол центъра на приходната администрация. От клиентите, които са получили обаждане по телефона, задълженията си напълно или частично са платили 166.
Кампанията за събиране на просрочените вземания се проведе през декември и обхващаше 289 клиенти на администрацията, които са забравили да заплатят общо 3,5 млн. лв. данък върху добавената стойност, а се го декларирали в месечните справки декларации по ДДС. Общо над 60 000 телефонни консултации са провели от началото на годината служителите на Информационния център на НАП.
Подобна телефонна кампания за събиране на просрочени задължения в София и Пловдив тече и в момента. На длъжниците, които имат временни финансови затруднения, ще бъдат предложени възможности за плащане на части. Срещу онези лица, които без основателна причина не предприемат нищо за уреждане на дълговете си към НАП в едноседмичен срок от обаждането, ще започне процедура за принудително събиране, информира приходната агенция.
След края на месец април през напомняне от кол центъра ще стартира и кампанията по събирането на неплатените в срок глоби от КАТ. От НАП се надяват по този начин да насърчат доброволното плащане на подобен тип глоби преди да стартира процедура за принудително изпълнение.