Американският технологичен гигант Apple обяви, че от старта на предлагането на музикалната си услуга Apple Music, е успяла да привлече около 11 милиона потребители по време на безплатния пробен период на услугата, съобщава Ройтерс.
Официалният старт на Apple Music бе на 30 юни 2015 година. От компанията на Тим Кук обявиха, че услугата ще има три месеца безплатен тестови период, а по-късно ще струва 10 долара на месец. Съществува и опция за семеен пакет на стойност 14,99 долара месечно, която може да обхване акаунтите на до шестима души. Според данните на Apple около 2 милиона клиенти вече са се възползвали от тази възможност.
От американската компания също разкриха, че App Store е достигнал най-големия си брой потребители през месец юли и е спечелил 1,7 милиарда долара от транзакции.
Конкуренцията на Apple Music е повече от сериозна. Spotify обявиха, че притежават над 75 милиона активни потребители, 20 милиона от които плащат, за да използват премиум версията на услугата. Около 16 милиона използват Deezer, от които 6 милиона имат платената версия на музикалното приложене. Стрийминг услугата на американският рапър Джей-Зи Tidal достигна броя от 770 хиляди активни потребители, според данни на CNBC.
Най-голямото изпитание за Apple Music обаче тепърва предстои. Музикалното приложение ще трябва да успее да убеди тези, които безплатно са изпробвали услугата, да се превърнат в нейните реални потребители, които да плащат, за да слушат любимите си парчета.
Компанията на Тим Кук възлага големи надежди на музикалното приложение. Представители на Apple коментираха, че има „значителен потенциал за по-нататъшен растеж“ на индустрията, задвижван от увеличаващия се брой играчи на пазара. Абонаментните услуги представляват 23% от пазара на дигитална музика, а от Apple са сигурни, че Apple Music ще се окаже един добър за тях проект.