Значителен брой кандидати привлече търгът, обявен от Агенция "Пътна инфраструктура" за избор на изпълнител за строежа на отсечката от магистрала "Хемус" между Ябланица и Боаза. Обществената поръчка
е за изграждане на 9.3 км от магистралата с обявена цена е 80 млн. лева. Отсечката трябва да е готова за 2.5 години.
За изпълнението на проекта ще се състезават 11 оферти. Сред кандидатите са големите български строителни фирми - "ПСТ груп", "Трейс холд", "Агромах", "Геострой", "Хидрострой". Някои от тях, като
Главболгарстрой, участват в консорциум с чуждестранен партньор, в случая австрийската "Щрабаг", добре позната на българския пазар за строеж на пътна инфраструктура.
В състезанието участва и гръцката "Актор", има и испанско, италианско и казахстанско присъствие, но то е в консорциуми с български строителни фирми, което е честа практика, за да се докаже опит в
магистрални поръчки.
Самостоятелно участват три фирми - "Трейс груп холд", "Иса 2000" и "ПСТ груп". Преобладават обаче консорциумите. Водещите фирми не са изненада - в "Хемус Верде" участва "Автомагистрали Черно море",
която напоследък строеше във варненската част на "Хемус". Кандидатства и групата "Геотехмин" на Цоло Вутов, която напоследък изграждаше в партньорство с ГБС "Струма". Благоевградската "Агромах",
която също спечели отсечка на западната магистрала, си е намерила италиански партньор. А новата звезда - хасковската АБ, която напоследък взе голяма жп поръчка, е привлякла за опит испанската
"Асигния". "Хидрострой" на Велико Желев играе с наскоро придобитата "Водстрой 98", пише "Капитал Дейли".
Критерият за оценка на офертите е икономически най-изгодна оферта. Предложената цена за изпълнение на проектантските работи е с тежест 10 точки, предложената цена за изпълнение на
строително-монтажните работи (СМР) и допълнителните разходи в левове без ДДС - 40 точки, а предложените единични цени за изпълнение на СМР в левове без ДДС - 50 точки.
Срокът за изпълнение на проекта е 910 дни. Проектът трябва да бъде изпълнен в съответствие с договорните условия на FIDIC Жълта книга.
Планираната скорост по участъка е 140 км/ч според обявлението за търга. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока, широки по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица
- 2 м, водещи ивици и банкети.
Предвидено е изграждането на 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка. Ще бъде изградена и етапна връзка при километър 87 с
пътя Коритна - Белокопитово.
Паралелно тече търг за препроектиране на други 50 км от Боаза до разклона за Ловеч и Плевен. Участъкът е разделен на три лота - два с дължина 18 км и един от 14 км. Бюджетът за операцията достига
5.1 млн. лева и е осигурен от АПИ. Срокът за изработка на новите проекти е 770 дни, тоест строежът на магистралата след Боаза няма да започне в близките две години. Причината е, че в района около
разклона Плевен - Ловеч има тежки участъци, а идеята е да не се минава през планини и да не се правят тунели, обясни във Варна министър Павлова.