128 млн. литра по-малко безалкохолни напитки са изпити през 2009 г.

17.02.2010 | 11:36
по статията работи:
По цени на дребно на пазара са реализирани продажби за над 1.4 млрд. лв. - със 121 млн. по-малко на годишна база
128 млн. литра по-малко безалкохолни напитки са изпити през 2009 г.

Със 7% е намаляла консумацията на безалкохолни напитки през 2009 г.

Общото потребление се равнява на 1709 милиона литра или със 128 млн. литра по-малко от постижението през предходната година. По този начин и потреблението на грава от населението намаля от 242 литра на 226 литра. Спад се отчита във всички групи и категории напитки с изключение на категориите "Студен чай" и "Лайт".

По цени на дребно на пазара са реализирани напитки на стойност 1457 милиона лева или с 121 млн.по-малко от предходната година. Въпреки спада в консумацията на безалкохолните напитки, техният дял в общото потребление на всички видове търговски марки напитки на пазара остава на ниво от 62,4%. Това става ясно от публикувани днес данни на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България

При газираните напитки потреблението е намаляло със 7,5% или с около 54 млн. литра. Групата "колови" напитки продължава да държи лидерскa позиция с дял от 34%. При напитките "лайт" е отбелязан минимален ръст от 1,1%.

Потреблението на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води през 2009 г. е по-малко с 6,3% или с близо 50 милиона литра. По тази причина през изминалата 2009 г. са се падали по 100 литра на глава от населението в сравнение със 106 през 2008 г,

Въпреки спада в консумация на бутилирани води, тази група напитки продължава да лидер сред всички търговски марки напитки с най-висок дял - 27,5%.

С 9,3% (9 милиона литра) е намаляло потреблението на плодови сокове и нектари. Консумацията на глава от населението е намаляла с 1 литър и достигна 12 литра. Въпреки неблагоприятната статистика от 2009 г., разнообразието от плодови сокове и нектари се увеличава. На пазара има над 1400 вида плодови сокове и нектари (вкл.разфасовки и опаковки) от над 65 марки местно производство и от внос.

Обемът на потребление на негазирани напитки през 2009 г. е намалял с 13 млн. литра или със 7,3% в сравнение с предходната година. В тази група напитки най-голямо намалението се отчита при плодовите сиропи -  с 11%.

Доброто изключение през 2009 г. е потреблението на напитки от групата "студен чай" с ръст от 5,6%. Общата им консумация достигна ниво от 22,3 милиона литра.

След високите ръстове през последните няколки години за първи път в групата  "спортни и енергийни напитки" се отчита спад от 13,2%. Това е групата с най-малък относителен дял сред безалкохолните напитки, но с най-висока средна цена на българския пазар.

Макар и с по-забавени темпове, продължава тенденцията фирми, които нямат финансов и кадрови ресурс да покрият изискванията за безопасност на храните, да прекратяват своята дейност. Броят на регистрираните в Министерство на здравеопазването обекти за производство на безалкохолни напитки към края на 2009 г. е 268 или с 19 по-малко от същия период на предходната година.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 05.04   1242 г. – Руските армии водени от Александър Невски разбиват рицарите на Тевтонския орден в Битката на Чудското езеро. 1614 г. – Във Вирджиния, индианката...