160 търговски обекта на 10 фирми вече имат реализирана дистанционна връзка с Националната агенция за приходите (НАП). Онлайн връзката е осъществена чрез т. нар. интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност. Тази система регистрира продажбите аналогично на касовите апарати и е в постоянна връзка с териториалните дирекции на НАП. Чрез автоматизираната система обектите подават ежедневно в приходната агенция отчетите на оборотите си.
Фирмите, чиито търговски обекти се отчитат онлайн на НАП в момента, са „Mетро Кеш енд Кери", „Билла", „Карфур", „Пени маркет", „Хилтън", „Шератон София Балкан", „Гранд хотел София", „ВиК"-Варна, „Холидей Инн", „Кемпински хотел Зографски".
От НАП очакват техният брой да се увеличи значително, тъй като прагът за ползването на автоматизирани системи за отчитане на оборот беше намален двойно от 10 млн. евро на 5 млн. евро.
Това стана с последните промени в Наредбата за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства (Наредба Н-18/2006), които влязоха в сила от началото на юли 2010 г. С тези редакции беше въведено и задължението от началото на 2011 г. поетапно всички търговски обекти в страната да осъществят дистанционна връзка с информационната система на НАП.
От НАП информират, че не е данъчно нарушение, ако при покупка в някои от търговските обекти, ползващи автоматизирана система за отчитане, на касата издадат бележка с надпис „системен бон", а не „фискален бон", като в кварталния магазин. „Системен бон" може да получите само в тези 160 търговски обекта в страната, които подават отчетите си онлайн в НАП.