Снимка: AFP
Американската автомобилна компания е подкрепила исканията си за държавна помощ с 2,8 млн. долара, дадени на лобисти през първите три месеца на годината. Това съобщи Bloomberg като се позовава на данни на американския Конгрес. Говорител на компанията поясни, че всъщност тези разходи са нормални и през първото тримесечие на 2008 година например са похарчени 4,1 млн. долара за лобизъм.
Детройският гигант се опитва да излезе от кризата, в която го вкара свитото търсене на автомобили. За целта сериозно бяха съкратени разходите за заплати и здравни осигуровки. Компанията потърси и държавна помощ, за да се спаси от банкрута.
Chrysler, която също е в кризисна ситуация, е похарчила далеч по-малка сума за своите лобисти – малко над 720 хил. долара. В периода януари-март 2007 година сумите са били 1,4 млн. долара.