В ход е план за закриване на 24 пощенски станции в цялата Великотърновска област, които обслужват населени места с под 200 жители, съобщи териториалният шеф на „Български пощи” ЕАД Мариан Ангелов.
Един от вариантите за обслужване на хората е с т.нар. „пощонаематели”, които ще са базирани в най-близкото голямо село или град. Така бабите и дядовците ежемесечно ще трябва да пътуват, за да си получават пенсиите, които досега им се носеха на място, призна Ангелов и допълни, че ще се направи всичко възможно този краен вариант да бъде избегнат.
Сред нарочените за запечатване са пощите в Райковци, Войнежа, Въглевци, Пушево и Шемшево, както и множество клонове в Еленско.
Пощенски служители припомнят, че от 1995 г. насам няма закрит клон независимо от факта, че се обслужват даже по един-двама клиенти месечно.
„Има села, в които пристига по един колет в месеца. Ние не сме социално дружество, а търговска фирма. Нерентабилно е да поддържаме клонове в села под 200 човека. Кметовете ни обещават подпомагане, но не виждам как ще стане това. Все пак закриването е доста сложна процедура”, обобщи Ангелов.
Кметове, кметски наместници и градоначалникът на Велико търново, както и колегите му от други общини тутакси тръгнаха да бранят пощите.
Във Великотърновска община са проведени общоселски събрания, на които местното население е изразило категорично становище против закриването.
Кметът на Велико Търново д-р Румен Рашев излезе вчера с предложение клоновете да минат на непълен работен ден, което ще спести средства на компанията.
Един от най-коментираните казуси е закриването на пушевската поща, която обслужва близо 600 души, пише в. "Борба".
„Хората могат да бъдат спокойни за пенсиите си, защото не навсякъде предвиждаме пощонаематели, които ще ги изплащат и ще доставят колетите. Ще има и села, където наш служител ще идва на място. Одобрение се чака и от Комисията за регулиране на съобщенията”, обобщи Мариан Ангелов. Той изтъкна, че операцията по закриването може да се провали, ако съответните Общински съвети не одобрят закриването на пощенските станции, независимо от факта, че те се контролират от държавната фирма.