Фирмата „Столичен електротранспорт” разполага с 314 трамвая, 134 тролея, 49 елетробуса. Това показват данни на дружеството, предоставени на общинския съветник от “Продължаваме промяната-Демократична България/Спаси София” Симеон Ставрев. Служителите в дружеството са общо 1850, като 737 от тях са водачи.
Средния брутен доход на водачите е 3138 лева, а на останалия персонал – 2607 лева. През 2019 година заплатите на целия персонал са увеличени с 10 процента, а на водачите – с 20 процента. През 2020 година отново е имало увеличение с 10 процента за всички. 2021-ва – също увеличение с 10 процента на всички, както и през 2022-ра. През 2023 година пак увеличение с 300 лева на основните заплати на всички.
174 трамвая се движат в София. 89 стоят в резерва. 40 са в престой по технически причини (ремонт или обслужване). Трамваите над 24 години са 190 броя, от 18 до 24 години – 17 броя, от 12 до 18 години – 18 броя, от 6 до 12 години – 25 броя, до 6 години – 42 броя (полските PESA Swing).
Движат се 91 тролея. 32 стоят в резерва. 11 са в престой по технически причини (ремонт или обслужване). Тролеите над 24 години са едва 16 броя, от 12 до 18 години – 30 броя, от 6 до 12 години – 50 броя, до 6 години – 34 броя. Повечето са Škoda Solaris, а най-старите 16 са Ikarus.
Има 54 електробуса. Повечето са Higer, но има и 5 Karsan.
От „Столичен електротранспорт” са предложили да закупят нов подвижен състав за 403.5 млн. лева, в това число: 15 къси тролея, 18 мотриси за междурелсие 1435 мм, 25 съчленени трамвая за междурелсие 1009 мм, 30 електробуса по 12 м и 15 по 18 м, 20 съчленени трамвая за междурелсие 1435 милиметра. В София междурелсие 1435 мм имат само трамваи 20 и 22. Другите са 1009 милиметра. За сравнение САТ са планирали да закупят 210 автобуса за 183 млн. лева. Не е ясно откъде СОС и дружествата ще намерят финансиране към момента.
СЕТ разполага с три трамвайни депа, две тролейбусни депа, централно управление и ремонтни поделения и база.
Стойността на материалните активи на дружеството към 30 септември 2023 година е 375.36 млн. лева. Собственият капитал към тази дата е 72.04 млн. лева. През последните пет години дружеството има най-много приходи за 2022 година – 121.4 млн. лева. Съответно и най-много разходи за тази година – 123.39 млн. лева. Към 30 ноември 2023 година Центърът за градска мобилност дължи на СЕТ 9.61 млн. лева. Към 30 септември 2023 задълженията на СЕТ са 39.57 млн. лева.
Обществените поръчки на дружеството са основно за ел. енергия, резервни части, застраховки, охрана, почистване, горива, инструменти, облекло, вода, топлоенергия.
Недостигът на водачи се компенсира чрез безплатни курсове за ватмани и шофьори на тролеи, повишаване на доходите, евентуално персонал от чужбина.
Последният одит на Сметната палата е от 2018 година, а на Агенцията за държавна финансова инспекция – от 2021 година.
“Уебсайтът на дружеството е направен през далечната 2009 и оттогава не е претърпял технологично обновление. Само се пълни със съдържание. Логото не искам да го коментирам.
„Столичен автотротранспорт“ ЕАД (САТ) вече ми отговориха на идентични въпроси до тях за финансовото и техническото им състояние. Смея да твърдя, че при САТ нещата са по-зле. Чакам отговори и от Метрополитен ЕАД”, посочва Ставрев.