300 работници от "Пристанище Бургас" излязоха на протест*

16.02.2010 | 12:49
по статията работи:
След спирането на "Кремиковци" новият терминал, за който беше теглен кредит от Японската банка, вече е неизползваем
300 работници от "Пристанище Бургас" излязоха на протест*

*Информацията е актуализирана към 15:50 часа

Над 300 души от колектива на "Пристанище Бургас" излязоха днес на протест пред входа на пристанището. Протестният митинг е организиран от структурите на КНСБ и КТ „Подкрепа". Те са изпратили декларация до премиера, Министерствата на финансите и транспорта, но тя останала без отговор. Повод за протеста е взетият държавен заем за изграждане на терминал на пристанището, съобщиха от КНСБ. Разширението на Терминал А-2, специализиран за насипни товари, беше направено заради "Кремиковци".

Протестиращите поискаха събраните кейови такси да остават в пристанището, а не както до сега в "Пристанищна инфраструктура". В противен случай държавата да поеме изплащането на дълга, предаде БГНЕС.

Портът в Бургас e най-голямото междинно пристанище между Босфора и Констанца. В момента текат съкращения в пристанището и вече има съкратени 250 служители. След спирането на "Кремиковци" новият терминал, за който беше теглен кредит от Японската банка, вече е неизползваем.

Пристанището не е в състояние да изплаща дълга, който е 5 млн. лв. на година. Нужни са спешни мерки, за да продължи да работи, допълва "Грамофона нюз".

Припомняме ви, че в началото на януари кметът на Бургас Димитър Николов свика спешна среща на местни и пристанищни власти, депутати, синдикати и представители на морския бизнес. Целта й беше да се формулира единна позиция на града за развитието на местния порт. Участниците подписаха декларация. В нея се настоява държавата да предприеме незабавни и ефективни действия за възстановяване и използване на съществуващия вече потенциал на пристанищните мощности.

През март очакват представители на Министерството на транспорта на разговори в пристанището, каза Розен Зарков, председател на Федерация на транспортните работници „ Подкрепа", цитиран от BurgasInfo.com. Той допълни, че вече е имал срещи с финансовия директор на Министерство на транспорта, с министър Александър Цветков и заместникът му Камен Кичев.

Розен Зарков допълни, че това не бива да е последния митинг, а трябва да се продължи с натиска и да се настоява да се изпълнят исканията на работещите. Той каза още, че ако се наложи всички синдикалисти от секция "Транспорт" ще се вдигнат в защита на пристанище Бургас.

"Построяването на този терминал е най-големият паметник в България, който от самото му построяване се знаеше, че ще бъде затворен", каза Николай Стефанов от синдиката на пристанищните крановици. Според него това е паметник, "жив труп", защото има скъпа техника, която от две години не е помръднала.

"Ще ми казват те, че има техника, която е на пристанището и ние трябва да си я плащаме. Какво да плащаме - некадърността на ръководството, на държавниците, на управляващите, които си нямат хабер от пристанищната дейност. Да подадем по едни молби до Министерство на културата, да минем към тях и да започнем да изплащаме паметника", каза Стефанов. Според служителите това не е първата скъпоструваща техника, която изплащат.

"От 24 години съм тук, има колеги, които са повече от мен. Хладилници ли не изплащахме, какво ли не изплащахме и накрая за какво - да ми кажат ела да си получиш заповедта за съкращение", възмутено крещеше крановикът, придружен от бурните възгласи на протестиращите.

"Нито сме акционери, а плащаме нещо и накрая с лека ръка се освобождават хората, които са дали живота си в това пристанище", викаха синдикалистите. Протестът е организиран от синдикалните структури на КНСБ и КТ „Подкрепа” в пристанището.

Самите служители се страхуваха да говорят пред репортерските микрофони. Всичко от пристанищните такси отива в държавата.

"И нашите пари отиват в София да си правят метрото и магистралите. София не е България", скандираха протестиращите. Според тях в цял свят пристанищата просперират и държавата като не може да го стопанисва, да даде пристанището на Общината или на концесия.

В края на днешния митинг, за да подкрепят пристанищните работници, към протеста се присъединиха железничари от жп секцията в Пловдив.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...