4 млн. повиквания за цялата година или 11 хиляди повиквания в денонощие са обработили служителите на Национална система "Телефон 112" през 2009 г. Това съобщи днес по време на пресконференция, посветена на Европейския ден на телефона за спешни повиквания 112, ръководителят на звеното Стоян Граматиков, предаде БГНЕС.
В България медиите са допринесли в най-голяма степен за информиране на гражданите за услугата, стана ясно още днес.
94% от хората са научили за спешния телефон чрез средствата за масова информация. 41% от тях посочват, че са адекватно информирани за телефон 112, което ни поставя на 10 място в проучване, реализирано от "Евробарометър" през месец януари тази година.
Съгласно резултатите от него България е на трето място по информираност за спешния телефон след Словения и Румъния през 2008 г. 17% от българите са използвали 112 при необходимост за помощ, а през 2009 г. - 45%.
Според Стоян Граматиков системата работи добре и помага на много хора: Имаме обаждания - не едно и две, в които хората благодарят, че им е оказана помощ и за навременната реакция на съответните екипи.
Системата на спешната телефонна линия 112 ще се развива, каза от своя страна заместник-министърът на вътрешните работи Павлин Димитров, цитиран от Агенция "Фокус".
Той обясни, че предстои да бъдат изградени съвместни дежурни пунктове на областно ниво - диспечери от съответните структури на министерството, за да може в реално време да се вземат решения в тези пунктове, за да не се губи време. Ресурсите на всички служби ще бъдат управлявани на едно физическо място на ниво област.
"Това ще доведе до качествено ново ниво на услугата", смята коментира Стоян Граматиков.