Трудно е да накараш хората да се концентрират дълго върху каквато и да е работа върху смартфоните и таблетите им. Изглежда обаче, че YouTube e едно от малкото изключение от правилото. Видео услугата бързо добива популярност върху малките екрани на мобилните устройства, през които понастоящем минават цели 40% от общия Youtube трафик, генериран от потребителите.
Това сочат последните данните на Google, който са притежатели на популярния сайт за видео стрийминг. Информацията, която бе изнесена миналата седмица заедно с последните финансови резултати на интернет гиганта, показва още впечатляващ ръст в мобилния трафик на YouTube. За 2012 г. той е бил 25% процента от общия, като през предходната 2011 г. едва 6% от клиповете са били гледани през мобилни устройства.
Google не са единствената компания с над един милиард потребители, които бързо се пренасочва към мобилния трафик. От Facebook също отчитат скоростна миграция от стационарен към мобилен достъп в социалната мрежа, притежаваща 1,15 млрд. абоната.
Така, ако през второто тримесечие на 2010 г. мобилните Facebook потребители са били 155 млн. (32% от общия брой в онези дни), то за същото тримесечие на тази година броят им достига до цели 819 млн. активни месечни мобилни потребители (73% от общия брой).
Мобилният успех на YouTube се дължи най-вече от сериозните инвестиции, които компанията прави в тази сфера, коментират от TechCrunch. Освен с Android приложение видеосайтът наскоро се сдоби и с мобилни апликации за iOS и Windows Phone. Наред с това през ноември се очаква YouTube да пуснат опция за сваляне на видеа, които да се гледат от смартфона или таблета на места без интернет достъп.