Към ноември 2009 г. интернет потребителите в България са 3,45 милиона, което представлява около 46% от населението на страната, сочи проучване на института е-Академия. За София интернет потребителите надхвърлят 68% от населението, за Варна около 60%, за големите градове над 50%.
За сравнение през декември 2008 г. интернет потребителите в България са били 2,78 милиона, като само за една година са се увеличили с 24%.
За сравнително кратко време интернет потребителите в България се увеличиха драстично. През първото тримесечие на 2007 г. по данни на Евростат към Европейската комисия, Интернет достига до едва 19% от населението на България, което за по-малко от три години прави ръст от около 250%. Предвид бързите темпове на развитие, брандовете в България все още се адаптират към новите форми за комуникация с потребителите в дигиталната среда. Комуникацията им е плаха, нетаргетирана и най-вече с много ниски инвестиции. По отношение на бюджетите, отделени за онлайн реклама пазарът е все още в своя инфантилен стадий, докато като потребители е съпоставим със сравнително развитите пазари на страните от Централна Европа казва Пламен Русев - председател на е-Академия и основател на агенция design.bg. Болшинството рекламни кампании все още опитват с инструментите на традиционния маркетинг да постигнат ефективност онлайн и това разбира се не дава почти никакви резултати.