47% от българските граждани са адекватно информирани за предназначението на телефон 112. Това показват резултатите от първото национално представително проучване на общественото мнение за системата за спешни повиквания с единен европейски номер 112, направено от Националния център за изучаване на общественото мнение /НЦИОМ/ в периода 25 - 30 юни 2010 г., съобщиха от дирекция "Национална система 112" - МВР, цитирани от БТА
Делът на информираните е по-висок от средния сред най-младите респонденти на възраст между 18 и 29 години и сред трудово активните хора на възраст между 40 и 49 години. Най-често респондентите посочват, че са научили за съществуването на телефон 112 от репортажи и публикации в медиите.
Жителите на градовете извън София са научили за 112 основно от медиите, докато при столичани ролята на рекламата за популяризирането на телефона е по-голяма и съизмерима с тази на медиите.
Информационни стикери и видеоклипове на обществени места с висока концентрация на хора ще информират гражданите за функциите, предназначението и обхвата на услугата 112 в страната.
Инициативата ще продължи до края на лятото, информират от дирекция "Национална система 112" - МВР.