47% от хората в България не четат всекидневници, сочи изследване

25.01.2008 | 15:37
по статията работи: Петър Чернев
34% от българите използват Интернет. В страната има неусвоен финансов потенциал, смята шефът на MBMD Мира Янова
47% от хората в България не четат всекидневници, сочи изследване

Почти 47% от хората в България не четат всекидневници. 33.9% от всички, които следят всекидневници, следят един вестник, а 15% следят два. Това сочи изследване на MBMD на аудиторията на електронните и печатните медии. Изследването е било проведено сред 2008 души над 14-годишна възраст в периода 11-18 декември 2007 г.

Най-популярният национален всекидневник в България е "Дневен труд", който се чете от 30.6% от хората в България. На второ място след него с 25.2% е в. „24 часа”, следван от в. „Стандарт” с 9.1%. Сред регионалните вестници най-популярен е в. „Марица” с 2.7%, следван от в. „Струма” с 1.0% и в. „Утро” с 0.9%.



1% от аудиторията съставлява голям брой хора. Това заяви директорът на MBMD Мира Янова, която представи резултатите от изследването. По думите й през 1992, когато изследването е било проведено за пръв път, 1% е отговарял на около 70 хил. души, докато днес отговаря на около 65 хил. души. Това е най-вече резултат от факта, че при читателската аудитория на вестниците се наблюдава непрекъснат процес на редуциране.

Все още мъжете четат повече вестници от жените - 34% срещу 25%. Най-често хора в активна възраст (между 30 и 39 г.) следят всекидневници - 51%, следвани от хората на възраст между 40 и 49 г. - 38%, и хората на възраст между 50 и 59% - 37%. Сред хората на възраст над 60 години се наблюдава драстичен спад на интереса към всекидневната преса - едва 14% си купуват вестници всеки ден. Това може да се обясни с факта, че след определена възраст хората започват да изостават от вихреното темпо на предоставянето на информация, заяви Янова.

Сред предпочитаните материали във всекидневната преса са: информациите за заплати, пенсии, жизнен стандарт - 17%, информация, коментари и анализи на политическия живот у нас - 17%, и информация, коментари и анализи на международни събития - 15%. Сред останалите теми, които се търсят, са икономическите новини, коментари и анализи - 14%, и кръстословиците, хороскопите и игрите с 14%.

Продължава да се покачва процентът на хората, които използват Интернет. През изминалата година делът на хората, които използват Интернет, е бил 34 на сто, докато през 2000 г. той е бил едва 12 на сто. Болшинството от хората - 68%, използват Интернет всеки ден, а 20% използват услугите на глобалната мрежа поне два-три пъти седмично.

49% от хората от хората не следят информационни сайтове. 28.6% от останалите следят dir.bg, а 13.7% - БТА. 81.1 на сто от хората не следят коментарни издания в Интернет. Сред коментарните издания в Интернет най-високо се котират mediapool с 9.2% и express.bg с 8.9%. В изследването на са били наблюдавани всички Интернет издания, отбеляза Янова.

За разлика от аудиторията на вестниците, приблизително равен процент хора от двата пола използват Интернет - 34% от мъжете и 35% от жените. Най-голям процент от хората на възраст от 14 до 17 години използват Интернет - 62%, следвани от хората на възраст между 18 и 29 г.- 59%, и тези на възраст между 30 и 39 г. - 46%.

Най-малък процент от хората, които използват Интернет, са тези на възраст над 60 г. - едва 11%. Това е явен признак за пропастта, която съществува между поколенията в България и разликата в световете, които те живеят, заяви Янова.

Информационните сайтове в Интернет се следят от 51% от хората. Малко по-голям процент от жените следят тези сайтове -  52% срещу 50% от мъжете. Тези сайтове са най-популярни сред хората на възраст между 40 и 49 г. - 59%, следвани от хората на възраст между 30 и 39 г.- 55%,  и тези на възраст между 50 и 59 г. - 52%.

Коментарните издания в Интернет се следят от 19% от хората. От тях 20% са мъже и 18% са жени. Най-голям процент от хората на възраст между 50 и 59 г. – 28%, следят тези издания, следвани от хората на възраст над 60 г. - 24% и тези на възраст между 40 и 49 г. - 23%.

В България има повече от 300 телевизии, вестници и радиостанции. Това, заедно с непрекъснатото строителство в страната и скъпите коли, които се движат по улиците, е ясен пример за това, че в страната има голям неусвоен финансов ресурс, заяви в заключение Янова.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 28.11   1414 г. – Чешкият религиозен реформист Ян Хус е арестуван от Инквизицията, една година по-късно е осъден на смърт като еретик и е изгорен на клада. 1520 г. –...