Нов дамски часовник с инкрустирани диаманти на стойност 5 млн. долара предстои да бъде пуснат на пазара, съобщава Bloomberg.com. Моделът ще бъде представен през 2012 г. от швейцарския производител на луксозни часовници Hublot ("Хъблот").
Часовникът е обсипан 300-каратови шлифовани диаманти и е с 2 милиона долара по-скъп от диамантения модел Big Bang на компанията (на снимката горе), който беше изпродаден в рамките само на един ден тази година.
Целта на новото бижу е да се създаде нов, единствен по рода си модел, който да грабне вниманието на новата основна таргет група - жените.
"Жените купуват повече от мъжете, жените купуват по-често от мъжете и имат много голямо влияние върху мъжете, така че имаме три добри причини да работим за тази част от населението", заяви генералният директор на компанията Жан-Клод Биве пред агенция Bloomberg.
Той добавя, че по-заможните дами са готови да платят 1 млн. долара за часовник по поръчка. И докато експертите отбелязват спад в интереса към луксозните стоки от страна на новите милионери в Китай, например, Биве очаква благоприятна 2012 година, тъй като жените стимулират бизнеса със скъпите аксесоари, който досега традиционно просперираше благодарение на мъжете с предпочитания към спортни часовници.
Hublot не е единствената компания, която се ориентира към представителките на нежния пол. След като стана ясно, че жените все повече виждат в часовниците добра инвестиция, миналата година от Swatch пуснаха на пазара дамски самонавиващ се модел на стойност 42 700 долара. Междувременно друга компания, Patek Philippe, започна продажбата на дамски хронограф в розово злато, като един екземпляр от него струва 478 хил. долара.
Още една тенденция се е изменила в последните няколко години - дамите все повече се ориентират към масивни метални часовници, които в общия случай са произвеждани като мъжки модели. Вече е спаднал драстично интересът към традиционните "дамски" часовници, които са по-тънки и са направени на кварцова основа.
"Удивително е как жените предпочитат да си купуват часовници с индивидуалност. Допреди 10-20 години щяхме да отчетем нулеви продажби, защото дамите не искаха големи часовници", коментира директорът на Hublot.
Една от най-продаваните колекции часовници на Hublot е "Тути фрути" (на снимката вляво). Един часовник от нея струва 39 хил. долара. С такъв модел луксозен часовник могат да се похвалят много известни личности, като например Елтън Джон и Марк Антъни. Екземплярите се продават в 4 варианта - от жълто злато, червено злато, стомана и черна керамика, както и в 11 различни цвята и нюанси. Клиент от Монте Карло си купил четири часовника, за да ги съчетава с четирите си различни Ламборджинита.
Но дори спортните модели от колекцията се купуват основно от жени. Защото, макар преките покупки да са направени от заможните мъже, в действителност зад почти всеки такъв избор стои съпруга с вкус.