5 хил. лв. санкция за фиктивен годишен преглед на автомобилa

23.12.2009 | 13:49
по статията работи:
МС прие промени в Закона за движението по пътищата, които предвиждат и електронни листовки за изпити
5 хил. лв. санкция за фиктивен годишен преглед на автомобилa

Приетите днес промени в Закона за движение по пътищата въвеждат мерки, които да пресекат редица нарушения. Това съобщи по време на пресконференция днес министърът на транспорта, информационните технологии съобщенията Александър Цветков, предаде Агенция "Фокус".

Три законопроекта е разгледал и одобрил днес Министерският съвет по предложение на ресорния министър. 5000 лева става санкцията за допуснати нарушения при технически преглед. Цел на промените е да се елиминира субективният фактор при извършване на тези прегледи и да има ефективни и строги мерки по отношение на лицата, които извършват обучение, включително с отнемане на правата им за това. Глобата от 100 до 1000 лева за тях е фиксирана на 5 000 лева.

Въвежда се електронно съставяне на листовките, изпит на компютър, видеонаблюдение в залите за провеждане на изпити и при практическия изпит с цел елиминиране на субективния фактор и явлението черен пазар на книжки. По думите на Цветков смущаваща е статистиката, че 15 000 души годишно получават книжки на черния пазар.

Устройствата ще бъдат осигурявани от ИА "Автомобилна администрация". Те ще позволяват архивиране и съхраняване на записите за нуждите на последващия контрол. Те според Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще гарантират невъзможността за манипулация.

Правителството одобри проект на закон за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата. С него се създават условия за въвеждането на ефективни мерки за контрол над лицата, които извършват прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства, и тези, които обучават бъдещите шофьори.

Със законопроекта се предлагат мерки за премахване на извършването на фиктивни прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства или издаването на документ за техническа изправност, без прегледът на практика да е извършен. Това се прави с цел опазване на живота и здравето на участниците в движението по пътищата, както и за намаляване на замърсяването на околната среда, предизвикано от автомобили.

Сред предлаганите мерки са персонализиране на отговорността на техническите специалисти, които извършват прегледите, и на техните ръководители; въвеждане на информационна система за електронно регистриране на резултатите от извършваните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства и др.

Проектът предвижда занапред психологическите изследвания да бъдат изведени от държавната администрация. Към момента лицата, подлежащи на психологическо изследване, имат право да се явят на три изследвания в рамките на една година, за да бъде установена тяхната психологическа годност. Първото и второто се провеждат в регионалните дирекции на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация", а третото - в дирекция „Професионална компетентност, психологически подбор и водачи" и ИА „Автомобилна администрация".

Новите текстове предвиждат занапред психоизследванията да бъдат извършвани от групови практики за медицинска помощ, в които има поне един психолог; лечебни заведения, в които работи поне един психолог; диспансери за психични заболявания, в които работи поне един психолог. Предлага се второто и третото психологически изследвания да се извършват от областни експертни комисии, организирани в многопрофилните транспортни болници, а методическото ръководство за извършването им да се осъществява от централна експертна психологическа комисия, организирана в Националната многопрофилна транспортна болница „Цар Борис III" в София.

С промените в българското законодателство се въвеждат и изискванията на Директива 2007/46/ЕО за задължителната система за типово одобряване на всички категории превозни средства. Към настоящия момент цялостната процедура за типово одобряване на Общността е ограничена и се прилага само за превозните средства от категория М1 (МПС за превоз на пътници, в които броят на местата за ядене, без мястото на водача, е не повече от 8).

Въвеждат се и изискванията на Директива 2006/126/ЕО, които определят видовете категории на превозните средства във връзка с правоспособността за управление на водачите, както и разпоредбите, свързани с изискванията за минимална възраст на водачите за управление на различните видове превозни средства, информира правителственият пресцентър.

Министърът на транспорта и информационните технологии ще определя условията и реда за извършване на индивидуално одобряване на употребявани пътни превозни средства и измененията в конструкцията на регистрирани превозни средства.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 13.12   1294 г. – Папа Целестин V абдикира от папството, което е първият случай на абдикация на папа в историята на католицизма. 1519 г. – Експедицията на Фернандо...