По време на снеговалеж, за да бъдат почистени пътищата до асфалт, трябва да се използват непрекъснато най-скъпите химикали, което ще оскъпи почистването между 10 и 20 пъти. Следователно необходимите средства за това ще възлизат на около 500 млн. лева. Това заяви директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров в ефира на Дарик радио.
При подобна ситуация, както беше на магистрала "Хемус", в Австрия и Германия е съвсем нормално да се затварят пътища. Шофьорите научават навреме за това от т. нар. "интелигентни транспортни системи", каза Лазаров. В България в ролята на такива системи са служителите на КАТ - "Пътна полиция", информира Dariknews.bg.
Шефът на АПИ подчерта, че проверките на фирмите, ангажирани с почистването на пътищата, вървят. След приключването на инспекцията на сайта на пътната агенция ще бъдат обявени публично санкционираните компании заради лошо снегопочистване.
За доброто почистване на автомагистралите трябва да има роторни снегорин. В цялата страна има общо 30 такива машини, които обаче са амортизирани.
Според Лазаров ако завали, тежкотоварни автомобили трябва да бъдат спрени, докато обстановката се нормализира, но уточни, че не е защитник на идеята тировете да се спират от движение в почивните дни.
Структурите на Агенция "Пътна инфраструктура" бяха и са готови за зимната обстановка. Проблемният участък на АМ "Хемус" по време на снежната блокада отпреди седмица между тунелите Топли дол и Витиня беше с дължина 2 км, а АПИ се грижи за повече от 20 000 км, които на 90% бяха изчистени. При обилен снеговалеж върху пътищата, в зависимост от техния клас, по европейски норматив, може да се допуска между 3 и 10 см отъпкан сняг, а след спирането на валежа на 100%, пътят трябва да е почистен до асфалт след втория час. Това обяви Лазаров по повод снежната криза от миналата седмица.