Основните мерки, които България трябва да предприеме, за да се сведе нивото на смъртност при пътни инциденти до показателите на развитите европейски държави, са обновяването на автомобилния парк и подобряването на второкласните пътища.
55% от регистрираните 3 300 000 автомобили у нас са на повече от 15 години. Това стана ясно на конференция за пътната безопасност, информира Darikfinance.bg.
Независимо, че е регистрираната най-малка смъртност от 1967 година насам, то тя остава сред най-високите спрямо редица европейски страни, заяви заместник-министърът на вътрешните работи Веселин Вучков.
Светослав Каймаканов от Агенция "Пътна инфраструктура" обясни, че добрите показатели за изминалата година се дължат на доброто състояние на първокласната мрежа и автомагистралите, както и бързото им развитие. Въпреки това основен проблем за България остава състоянието на второкласната и третокласната пътна мрежа, които представляват 82% от общата.
Безопасността по пътищата се свързва основно с възникналите пътно-транспортни произшествия. По данни на редица европейски държави размерът на загубите, които понася държавата като цяло, възлизат на около 2% от брутния вътрешен продукт. Много важна е връзката между школите за обучение, които влияят върху водача на автомобила, пътната администрация, която контролира инфраструктурата, и пътна полиция, която следи за движението по пътищата, информира експертът.
Антон Антонов, началник сектор "Пътен контрол" в отдел "Пътна полиция", посочи като друг основен проблем възрастта на превозните средства в България:
3 300 000 са пътните превозни средства, които са регистрирани. Тук възниква големият проблем - от 0 до 5 години са 10% от превозните средства, от 6 до 15 години са около 30%, и останалите автомобили, по-стари от 15 години, представляват близо 55% от превозните средства. Това е един изключително стар автомобилен парк.