59% от европейците се глезят с дребни покупки всяка седмица

12.11.2013 | 11:00
по статията работи: Ралица Стоянова
Най-щедри към себе си са германците
59% от европейците се глезят с дребни покупки всяка седмица
Снимка: Thinkstock/Guliver

Повече от половината европейци (59%) смятат личната покупка на нещо малко за свое изконно право, което им се полага. Това сочат резултатите от първия „Индекс на малките изкушения“.

Изследването, което е проведено от MasterCard в цяла Европа и включва над 12,000 потребители от осем държави, разкрива, че въпреки икономическата нестабилност купувачите продължават да инвестират в лични покупки, като харчат за себе си средно по 51 евро за нещо малко поне веднъж месечно.

Независимо от икономическите трудности в региона европейците не са склонни да се откажат от малките изкушения, като повече от един на всеки пети анкетиран заявява, че все още харчи пари за себе си.

Личната почерпка е по-важна от това да почерпим някой друг. Докато двама на всеки пети анкетирани (40%) казват, че по-скоро биха почерпили някой друг, отколкото себе си, европейците харчат средно по 5 евро по-малко, когато купуват нещо малко за своите приятели или семейство.

Един на всеки десет посочва, че основната причина да купи нещо за някой друг, като напр. кутия бонбони или бутилка вино, е защото знае, че ще го сподели с него и следователно ще има лична полза.

Германците се нареждат на първо място що се отнася до пo-големи суми, похарчени за малки изкушения – средно по 72 евро на едно пазаруване, което може би показва по-добри икономически условия.

Във Великобритания са по-предпазливи и харчат най-малко за лични почерпки – средно по 32 евро на едно пазаруване. Също така споделят, че се чувстват най-зле, когато харчат пари за себе си - една четвърт (25%) изпитват вина, когато си купуват нещо малко. Така купувачите във Великобритания се оказват най-гузните в цяла Европа.

Малките изкушения са основен фактор за нашето благосъстояние, като над една трета от анкетираните (36%) посочват по-доброто настроение като основна причина да си купят нещо малко. Почивните дни (26%) и различните празненства (24%) са следващите най-често срещани причини. Желанието да зарадват семейството и приятелите си също е важна причина да почерпят (58%).

Във всички включени в изследването държави закупуването на по-малки изкушения като храненето навън, взимане на храна за вкъщи, шоколади, бонбони и десерти има по-голяма честота, което показва, че всъщност по-малките покупки са по-важни за нашето настроение.

Интересен е фактът, че продукти като кафето и сиренето са посочени като необходимост, а не вид почерпка, особено в Италия и Франция, докато по-големите покупки като бижута и ваканции са ясно класифицирани като луксозни.

Жените са по-склонни да харчат пари за дрехи, чанти и обувки подобно на мъжете, които плащат и за хранене навън, алкохол, DVD-та, CD-та и видео игри.

По-младото поколение е и най-склонно да дава пари за малки изкушения. Докато един на всеки пети анкетиран (20%) признава, че всъщност плаща за повече почерпки от началото на финансовата криза, по-младите харчат и най-много, що се отнася до по-големи луксозни покупки, като почти една трета (29.7%) отделят повече пари за ваканции, хранене навън, дрехи и аксесоари от началото на рецесията.

В сравнение по-възрастните анкетирани над 55 години все още си купуват малки изкушения, но 38% казват, че гледат на малките почерпки като кафето и сиренето като на стоки от първа необходимост.

 

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 13.12   1294 г. – Папа Целестин V абдикира от папството, което е първият случай на абдикация на папа в историята на католицизма. 1519 г. – Експедицията на Фернандо...