Около 7 060 билборда в страната разсейват шофьорите. През 2010 година са премахнати над 700 незаконни съоръжения, текат процедури за още 500. Това обясни министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев пред bTV.
Според него е добра идеята на Асоциацията за пътна безопасност за премахването на съоръженията от пътищата, но е необходим диалог с всички заинтересовани страни. По закон разстоянието между
билбордовете трябва да е 300 метра, а отстоянието от пътя - 3 метра.
1 100 билборда има по пътя София-Бургас. Още 600 има по пътя от столицата за Варна. Приходите за държавата от наеми през 2008 г. са били 3,9 млн. лева, сега са около 6 милиона лева. Министърът
припомни, че е повдигнал темата за билбордовете и според него, е важно нещата да бъдат направени по най-прозрачния и работещ начин. Но без подкрепа от парламента това няма как да стане, подчерта
още той.
Пътищата
Без пътища нямаше шанс, коментира Плевнелиев. В българската, но и в глобалната икономика или сте свързани, или изолирани. България се беше самоизолирала. Над 70 отсечки в страната се рехабилитират
в момента. Министърът даде пример с пътя Батак-Доспат, който не е пипан над 40 години.
Проверките по Черноморието
През септември министерството ще има пълната картина на това, което се случва. Росен Плевнелиев допълни, че в групите, които проверяват плажовете, има интегрирани данъчни специалисти.
„Ние документираме какво са декларирали като ценообразуване и в края на годината ще проверим дали в отчетите за приходите им са фиксирани тези цени", каза Плевнелиев по повод високите такси, искани
от концесионерите от плажуващите. До момента са проверени 60 плажа в страната. Проверяващите мерят обектите и свободната зона по плажовете. Най-много нарушения има в пика на сезона.
При несъответствие концесионерите се предупреждават, при второ нарушение глобите са сериозни - процент от концесионната такса, каза още министърът. При последващо нарушения се отнема концесията. От
глоби миналата година са събрани 650 хиляди лева.
Той припомни, че правителството не отговаря за всички плажове по морето. Но най-тежките проверки и приходи от тях са реализирани чрез правителствен контрол и инициатива.