Все по-трудно става на бизнеса да намери нужните кандидати с точните умения. Мотивациите на кандидатите за смяна на работата варират в зависимост от географското им положение и поколение, се казва в доклад на ManpowerGroup Solutions. Прпучването е проведено сред 4500 търсещи работа в ключови глобални пазари, като целта е да очертае тенденциите и за пазарните различия сред практиките на търсещите работа и мотиваторите за промяна. Докато по света има голям брой мотиватори сред кандидатите, резултатите от проучването идентифицират някои уникални различия между страните и поколенията.
От нови и смели стратегии, които включват сътрудничества сред индустриите, до старомодни стратегии „здраво стъпили на земята”, работодателите трябва да персонализират своя обхват за привличане и задържане на най-добрите таланти по света, се каза в доклада.
Бъдете магнит за кандидати
Ефективното набиране на персонал в глобална среда означава да се приспособявате към страната и да персонализирате технологиите към поколението.
Подобрете встъпителните обучения на новопостъпилите от поколението Y
Нормално бързо реагиращите мениджъри, фокусирани върху това да запълнят празните позиции, трябва правилно да търсят служители, да поставят очакванията и ясно да определят пътя на израстване.
Добрите кадрови практики срещу субективизма при подбора
Кандидатите за работа ще откликват на работодателите, ако възможностите за работа са персонализирани и съобразени с техните интереси.
Не се отказвайте от традиционните помощни стратегии
Въпреки че обявите за работа преобладават и се използват широко, традиционните стратегии за връзки не изостават – особено в извънградските райони или в големите компании като кол центровете или производството.
Изграждане на запас от таланти
Работодателите трябва да изградят запаси от таланти, за да поддържат постоянна връзка с голям брой кандидати, които биха могли да бъдат привлечени в бъдеще.
Бъдете прозрачни за възнагражденията
Работодателите могат да спомогнат за увеличаване на прозрачността на възнагражденията и подчертаване на други важни мотиватори като тип работа, възможност за развитие, гъвкав график, географско положение и репутация на марката, за да се разграничи стойността на работодателя за потенциалния служител, от следващата компания.
Бъдете осведомени за новите технологии
Нуждите и интереса на кандидатите относно новите технологии изпреварва развитието на компаниите – до голяма степен, в следствие на нивото на комфорт на новото поколение и техните схващания, че те са от по-голяма полза на работодателите отколкото на бъдещите служители.
Няколко поколенчески различия проличават от проучването, включително желанието на поколението Y за нарастваща мобилност и необходимостта работодателите да ценят корпоративната социална отговорност.
Тези констатации сочат значението на няколко от най-добре развиващи се практики сред работодателите.
За глобалните корпорации и другите работодатели с международни нужди от персонал, поуката е ясна: глобалните мотиватори за кандидатите може да са подобни, но това което има истинско значение са различията. Професионалистите по човешки ресурси, които гледат под повърхността и устояват на импулса да предприемат уеднаквен подход към наемането и задържането на таланти, ще имат конкурентно предимство на днешния глобален пазар.