Работна група от общински съветници и представители на Асоциацията за външна реклама се събира на 5 август 2011 г., за да търси консенсусното решение за намаляване на таксите на съоръженията за външна реклама. Това се реши след обществено обсъждане днес, проведено в сградата на Общинския съвет по инициатива на Асоциацията и ангажиралите се с проблема - зам.-кметът Георги Титюков и общинските съветници Константин Георгиев и Едуард Сарафян. За да чуят мненията на хората в този сектор дойдоха общинските съветници Слави Георгиев, Александър Държиков, Тони Симидчиева, Любозар Фратев, Даниела Кинова и Марияна Алексиева.
Румен Кривицки, член на Асоциацията за външна реклама напомни, че след множество анализа, те са се обединили около искането за 20% намаляване на таксите за съоръженията за външна реклама, което до известна степен ще стабилизира бранша и ще намали дефицита. "Депозирали сме предложение до общината и Общинския съвет, надяваме се, че ще стигнем до общо, добро за всички ни решение", каза още Кривицки.
Димитър Бонев, изпълнителен директор на „Хермес медиа" напомни, че проблемът е започнал преди две години и половина, още в началото кризата, когато цените за наем са били вдигнати рязко с 50 %.
"60% от пловдивските фирми са фалирали, а 70 на сто от бизнеса в Пловдив не може да си позволи външна реклама, независимо, че ние продаваме на себестойност - т.е. продаваме на цената на наема, който плащаме на общината", посочи още Бонев.
Консултантът на Асоциацията за външна реклама Гено Славов смята, че намирането на решение за намаляването на таксите ще е акт както за запазване на работни места, така и за подпомагане на местния бизнес.