Близо 40 на сто от хората на възраст между 16 и 74 години регулярно използват Интернет (всеки ден или поне веднъж седмично), сочат данните на Националния статистически институт.
86 на сто от интернет потребителите у нас имат достъп до глобалната мрежа от домовете си. Най-активни са хората на възраст между 16 и 24 години, като повече от 75 на сто от тях влизат редовно в Интернет.
Все още обаче е малък процентът на хората, които са се възползвали от удобствата на електронните он-лайн пазари и са купували стоки/услуги по Интернет през първите три месеца на 2009 година. Едва 3,3 на сто от общия брой на сърфиращите в глобалната мрежа. Основна причина за ниския процент е, че повечето хора предпочитат да видят стоките преди да ги платят. Над 19 на сто от запитаните категорично отговарят, че нямат нужда от он-лайн пазаруване.
Делът на предприятията, които имат интернет страници, плавно се увеличава и през 2009 г. достига 42.5 проценти пункта. С вътрешна мрежа за комуникация, предназначена само за служители в предприятието, разполагат повече от 40 на сто, пише Dariknews.bg.