15% от българите (около 1,1 млн. души) имат смартфон, заяви Леона Асланова от Mtel по време на семинар "Мобилната реклама сега: Инвестиция в бъдещето!" относно мобилната реклама съобщава
iNews.
Около 350 хил. от притежателите на смартфони живеят в София. Повечето от собствениците на умните мобилни устройства имат доход над средния за страната. 51% са мъже, а 49% - жени. Повечето
устройства са на Nokia. Най-голям трафик правят собствениците на iPhone.
80% от трафика е към Facebook, Google и електронните пощи. Доста се четат и българските информационни сайтове. Доказателство за това е фактът, че импресиите в мобилните версии на сайтовете, които
имат такива, се е увеличили с 600% за една година, посочи още Асланова. 47% от притежателите на смартфони се интересуват от свалянето на приложения (така наречените apps).
"Първото нещо, което докосваме сутрин, е телефона си”, коментира Жанет Найденова, председател на рекламната компания "Интерактив Адвъртайзинг Бюро (IAB). 9% от българите влизат в интернет през
мобилно устройство, показват данни от проучване, направено от фирмата.
Средно 16,1 часа седмичн опрекарват българите в интернет. 85% от тях гледат телевизия онлайн, 57% - слушат радио, а 89% - четат новини. 51% от участниците в проучването споделят, че интернет им
помага да изберат по-добри продукти и услуги.
Това е и причината приходите от интернет реклама да нарастват с 5,3% през първото шестмесечие на тази година спрямо същия период на миналата, достигайки 23,5 млн. лева. Данните на IAB са базирани
на проучване сред 20 интернет компании на българския пазар, предоставили съответната информация.
87% от интернет рекламата у нас е дисплей рекламата, която бележи ръст от 6,6% тази година, 5% е делът на рекламата на клик, която спада с 11,3%.
Най-много в интернет рекламират развлекателните индустрии и медиите (22% дял от общия обем на онлайн реклама), следвани от компаниите, които предлагат потребителски стоки и услуги (13,2%) и тези за
финансови услуги (11%).