80% от смартфон-трафика у нас е към Facebook, Google и електронните пощи

26.09.2012 | 14:45
по статията работи: Ралица Стоянова
15% от българите имат смартфон
80% от смартфон-трафика у нас е към Facebook, Google и електронните пощи
Снимка: Nokia

15% от българите (около 1,1 млн. души) имат смартфон, заяви Леона Асланова от Mtel по време на семинар "Мобилната реклама сега: Инвестиция в бъдещето!" относно мобилната реклама съобщава iNews.

Около 350 хил. от притежателите на смартфони живеят в София. Повечето от собствениците на умните мобилни устройства имат доход над средния за страната. 51% са мъже, а 49% - жени. Повечето устройства са на Nokia. Най-голям трафик правят собствениците на iPhone.

80% от трафика е към Facebook, Google и електронните пощи. Доста се четат и българските информационни сайтове. Доказателство за това е фактът, че импресиите в мобилните версии на сайтовете, които имат такива, се е увеличили с 600% за една година, посочи още Асланова. 47% от притежателите на смартфони се интересуват от свалянето на приложения (така наречените apps).

"Първото нещо, което докосваме сутрин, е телефона си”, коментира Жанет Найденова, председател на рекламната компания "Интерактив Адвъртайзинг Бюро (IAB). 9% от българите влизат в интернет през мобилно устройство, показват данни от проучване, направено от фирмата.

Средно 16,1 часа седмичн опрекарват българите в интернет. 85% от тях гледат телевизия онлайн, 57% - слушат радио, а 89% - четат новини. 51% от участниците в проучването споделят, че интернет им помага да изберат по-добри продукти и услуги.

Това е и причината приходите от интернет реклама да нарастват с 5,3% през първото шестмесечие на тази година спрямо същия период на миналата, достигайки 23,5 млн. лева. Данните на IAB са базирани на проучване сред 20 интернет компании на българския пазар, предоставили съответната информация.

87% от интернет рекламата у нас е дисплей рекламата, която бележи ръст от 6,6% тази година, 5% е делът на рекламата на клик, която спада с 11,3%.

Най-много в интернет рекламират развлекателните индустрии и медиите (22% дял от общия обем на онлайн реклама), следвани от компаниите, които предлагат потребителски стоки и услуги (13,2%) и тези за финансови услуги (11%).

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 19.11   461 г. – Либий Север е провъзгласен за римски император в Равена. 1493 г. – По време на втората си експедиция Христофор Колумб открива остров, който кръщава...