Към януари 2009 година 93% от компаниите с десет или повече служители в ЕС имат достъп до Интернет, а 82% - използват широколентов достъп до мрежата. Интернет вече се използва по-активно за покупка или продажба на стоки и услуги - през 2008 година 12% от приходите на компаниите е генериран от електронна търговия. Това показват данните на статистическата служба на ЕС "Евростат".
Проучването показва, че всички компании във Финландия са свързани в Интернет. Същото се отнася за 98% от фирмите в Австрия, Дания и Словакия, както и 97% от германските компании. Под 90% е достъпът на компаниите в Румъния (72%), България (83%), Латвия и Унгария (по 87%), Кипър (88%) и Гърция (89%).
82% от бизнеса в Европа е снабден с широколентов достъп до Интернет. Единствено в Румъния (40%), Литва (57%) и Полша (58%) процентът е под 60 на сто. За България данните на Евростат показват, че през 2008 година 68% от компаниите имат бърз достъп до мрежата.
Приходите от електронна търговия обаче варират силно в отделните държави от ЕС. Най-висок е процентът за компаниите от Ейре - 26 на сто от приходите са генерирани при търговия онлайн. На последно място са България и Кипър, където компаниите реализират под 1% от приходите си чрез е-търговия.