Китайците скоро могат да се влюбят в българското кисело мляко. 870 магазина за традиционния български продукт ще отворят врати в голямата азиатска държава, съобщава китайската информационна агенция “Синхуа“.
Генералният мениджър на производителя на биологични продукти „Лактина“ ООД Георги Георгиев заявява, че китайските му партньори Zhejiang Shangzheng Commerce and Trade и Walmart China ще открият съвместно 852 магазина за кисело мляко до края на 2014 г. По думите на Георгиев според подписан наскоро договор първият щанд с българско кисело мляко ще се нарича "Lactina Yogurt Bar" ("Лактина Йогурт Бар") и ще се намира в магазина на търговската верига Walmart. Това трябва да стане през юни тази година.
"За ръст и пазарен дял е още рано да се правят прогнози, но се надяваме да повлияем за здравословния начин на живот на китайския народ". Това заяви за Econ.bg инж. д-р Елена Караиванова от "Лактина" ООД. Тя обясни, че първият млечен бар за истинско българско кисело мляко е открит през месец септември 2012 г. в гр. Ханджоу.
Zhejiang Shangzheng Commerce самостоятелно ще открие около 20 магазина Lactina Yogurt Bar в градовете Ханчжоу и Нинбо в източната китайска провинция Чжъцзян. Китайците, работещи в Ханчжоу, са обучавани от "Лактина" да правят истинско българско кисело мляко, обяснява пък Георгиев.
Това е изключително добре замислен начин на предлагане на продукта, обясни д-р Караиванова. На входа на бара на клиента се предлага да опита натурално българско кисело мляко, приготвено на място, към което може да се добавят плодове, мед, мюсли, ядки. След което в добре оформен български кът с много информация и реклама на България може да се седне за консумация. Ако продуктът се хареса, може да се закупи закваска за домашно приготовление и всеки в дома си да си приготви българско кисело мляко.
В момента "Лактина" има свои магазини в 85 страни на 5 континента. Тя произвежда различни видове кисело мляко, пригодено към климатичните условия и вкусовете на потребителите във всеки регион, заяви Георгиев. Фирмата произвежда закваски за доста от българските производители на млечни продукти, както и за износ - Русия, Украйна, Беларус, Туркменистан, Иран, Еквадор, Япония,Кения, Китай.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!