Технологичната компания Apple е избрана за най-предпочитаната марка във Великобритания. Технологичният бранд побеждава този на британския производител на луксозни спортни автомобили Aston Martin,
който заемаше първото място в шест от предишните седем години, през които се провежда класацията CoolBrands във Великобритания.
Онлайн и технологичните марки се представят повече от добре. Сайтът за споделяне на видео клипове YouTube е втори. Той изпреварва Aston Martin, който заема третото място. Социалната мрежа Twitter е
четвърта, следвана от технологичния гигант Google и интернет плеърът iPlayer на “Би Би Си”. Той завършва челната шестица. Притежаваният от Google портал за видео споделяне е отчела най-значителен
ръст в позициите си през тази година - от десето до второ място.
В първата десетка попадат още британският град Гластънбъри (Glastonbury), авиокомпанията Virgin Atlantic, датският производител на телевизори и аудио продукти Bang & Olufsen и веригата от магазини за търговия на дребно Liberty.
Резултатите се определят на базата на 3 000 отговора от страна на потребители. В гласуването е участвала и група от 39 експерти.
Twitter, Skype и Nikon са в топ 20 за първи път в 11-те години на изследването. Някои от луксозните марки са отпаднали от топ 20. В това число влизат производителите на автомобили Maserati и модните гиганти Ferrari, Chanel, Vivienne Westwood и Alexander McQueen, при положение, че всички те бяха в класацията миналата година, информира “Би Би Си”.
Една четвърт от марките в топ 20 са безплатни за потребителите.
"Интересно е, че в епохата на строги икономии възприемането ни за нещо като много добро и модерно се променя. Променят се предпочитанията от луксозните марки към такива, които ни осигуряват лесен или безплатен достъп до удоволствие”, коментира Стивън Хелиотис, председател на експертния съвет на CoolBrands.