Арабският медиен канал Al Jazeera е петата най-влиятелна марка в света, показват резултатите от проучване на Brandchannel, проведено сред 2000 изпълнителни директори, бранд мениджъри и университетски преподаватели.
В класацията Google отстъпва миналогодишното си първо място на Apple.
Хората все повече търсят алтернативен поглед върху случващото се в Ирак, Афганистан, което обяснява големия интерес към Al-Jazeera, обяви Робин Ръш, редактор на Brandchannel.
Apple, чийто плеър iPod измести Walkman на Sony като стандарт, се превръща във най-влиятелната марка както в глобален мащаб, така и в региона на Северна Америка.
Шведската верига за продажби на мебели Ikea, която се простира в 35 страни, е на трето място в класацията, следвана от вездесъщата верига за кафе Starbucks.
Тази година гигантът Coca Cola e извън класацията. /yahoo.com
Глобални марки:
1. Apple
2. Google
3. Ikea
4. Starbucks
5. Al Jazeera
Централна и Латинска Америка:
1. Cemex
2. Corona
3. Bacardi
4. Bimbo
5. Vina Concha y Toro
Азиатско - тихоокеански регион:
1. Sony
2. Samsung
3. LG
4. Toyota
5. Lonely Planet
Европа и Африка:
1. Ikea
2. Virgin
3. H&M
4. Nokia
5. Al Jazeera
Северна Америка:
1. Apple
2. Google
3. Target
4. Starbucks
5. Pixar