Apple е надминал Google като най-скъпата марка в света след 4-годишно господство на водача при Интернет-търсачките, съобщава Ройтерс, цитирана от БГНЕС.
Според проучването на икономическата агенция Millward Brown, марката на производителя на iPhone и iPad в момента струва 153 милиарда долара, близо половината от пазарната цена на Apple, показва годишното проучване на 100те най-популярни марки BrandZ.
Търсените от потребителите стоки на Apple са изстреляли фирмата пред Microsoft като най-скъпата технологична компания. Питър Уолш, глобален директор на Millward Brown, смята, че причината е във вниманието, което Apple отделят на подробностите, както и все по-голямото разпространение на продуктите им в корпоративните среди. "Apple нарушава правилата с модела си на ценообразуване", подчертава той.
"Те правят това, което и луксозните марки, при които колкото е по-висока цената на марката, толкова по-голямо е желанието да бъде притежавана". "Очевидно, това трябва да се комбинира с прекрасни продукти и много опит, и Apple са постигнали това". От най-скъпите 10 марки в доклада, 6 са на технологични компании. Google е на второ място, IBM на трето, Microsoft на пето, AT&T на седмо, а China Mobile на девето.