Изпълнителният директор нa Apple Тим Кук се извини официално на китайските потребители след като технологичният гигант бе подложен на тежки критики от държавните медии на Китай за „арогантно поведение“ и прилагане на двойни стандарти, съобщава AFP.
Атаката бе подета от китайския партиен орган People's Daily, който обвини Apple за нейните практики за обслужване на клиентите и политиките при спазване на гаранциите и връщане на продуктите.
В резултат Тим Кук публикува съобщение на китайски на страницата на Apple, в което се казва, че производителят на iPhone “много сериозно е взел предвид становищата“, изказани за политиката му в страната.
„Ние осъзнахме, че липсата на външна комуникация по време на процесите е довела до това външният свят да смята, че Apple са арогантни и че не сме обръщали внимание на потребителските отзиви“, написа по случая Тим Кук.
„Искрено се извиняваме за всички за всички проблеми и неразбиране, което това поведение е причинило на потребителите“, допълни шефът на Apple.
В извинението си Тим Кук призна, че компанията му „има да учи още много неща“ по отношение на действията и комуникационните си практики в Китай и че ще преосмисли част от политиките си на гаранциите на продуктите.
Така изпълнителният директор на Apple обеща да предостави нови компоненти за iPhone, в това число и задни капaци, които безплатно да заместят всички счупени части в моделите iPhone 4 и iPhone 4S.
Досега китайските потребители трябваше да плащат по 80 долара за подмяна на счупен заден капак на телефона си, докато в страни като Южна Корея, Великобритания и Австралия замяната става безплатно. Това породи критики, че Apple прилага двойни стандарти.
Китай е вторият по големина пазар за американската компания. Там голяма част от нейните продукти са добре приети и се радват на голяма популярност, въпреки мощната конкуренция на корейската Samsung и тайванската HTC.