Компютърната икона Apple беше определена за водещата световна марка в проучване сред 2000 корпоративни и академични представители на онлайн списанието Brandchannel. Apple измести миналогодишния шампион Google, но изненадата е присъствието в Топ 5 на арабската новинарска телевизия Al Jazeera.
Хората следят Al Jazeera, защото представя различна гледна точка от останалите телевизии, смята редакторът в Brandchannel Робин Руш. В годишното проучване на изданието анкетираните определят влиянието на определена марка върху живота на хората, а не е оценка на финансовата й стойност.
Гигантът Coca-Cola, който редовно е начело в класациите за марките по цена, не е включен в изследването. Apple, чийто дигитален плеър iPod измести Walkman на Sony като най-желаното персонално устройство, е номер едно и в Северна Америка. За три години групата е продала 10 млн. iPod, но само половината от тази цифра е била пласирана през последното тримесечие на 2004 г.
Шведският мебелен гигант Ikea, чиято глобална мрежа се разпростира в 35 държави, е на трето място в изследването, а всеизвестната верига кафенета Starbucks изпреварва Al Jazeera на четвърта позиция. /в-к ПАРИ
СВЕТОВЕН ТОП 5
1. Apple
2. Google
3. Ikеа
4. Starbucks
5. Al Jazeera
Eвропа и Африка
1. Ikea
2. Virgin
3. H&M
4. Nokia
5. Al Jazeera
Северна Америка
1. Apple
2. Google
3. Target
4. Starbucks
5. Pixar