BILLA България въведе успешно система за енергиен мениджмънт в съответствие със стандарта ISO 50 001 за управление на енергията на Международната организация за стандартизация. Този подход дава възможност на търговската верига да залага годишни и дългосрочни цели за намаление потреблението на енергия и емисиите на парникови газове. Сред основните приоритети на компанията до 2022 г. по отношение на енергийната ефективност са по-ниска консумация на горива за отопление с 48% и постигане на 20% дял на възобновяеми енергийни източници от общото потребление на електроенергия.
Един от основните фактори за успешния енергиен мениджмънт е паралелно въведената иновативна система за мониторинг на консумацията на електроенергия „ЕЛЕКТРА“. Тя е изцяло автоматизирана и подава информация към уеб базирана платформа на всеки 15 минути, което дава възможност да се правят детайлни анализи за потреблението на енергия. Системата е въведена във всички 111 магазина на BILLA в България, както и в складовата база в Столник.
„Проектите за енергийна ефективност са ключов приоритет за BILLA. Като отговорна компания имаме дългосрочен ангажимент за намаляване на въздействието върху природата. Работим активно, за да оптимизираме дейността си, и по този начин да пестим енергия. В същото време с проектите ни целим да формираме трайни навици за отговорно отношение към природните ресурси у нашите служители и техните семейства“, коментира Бойко Сачански, Управител на BILLA България.
Компанията разполага със свой екип по енергиен мениджмънт, който включва представители на почти всички отдели. До края на 2017 г. служителите на търговската верига ще са преминали през специално интерактивно обучение, свързано с управлението на енергия.
REWE International AG оперира с близо 2500 магазина в Австрия чрез търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG. Тя е пазарен лидер в Австрия в сектора на търговията на дребно с хранителни и козметични продукти и е един от най-големите работодатели в страната, осигурявайки работа на 42 322 души. Компанията е част от немската REWE Груп, един от европейските лидери в търговията и туризма.
В Австрия REWE International AG притежава широка гама от добре познати собствени марки, като например Ja! Natürlich, clever, Wunderlinge, Dakommichher!, VegaVita, Chef Menü, Wegenstein и MY. Компанията оперира и в сферата на туризма чрез BILLA Reisen, JAHN REISEN и Transair (MEKRUR IHr Urlaub, PENNYreisen и BILLA-Vorteilsreisen).
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG не само управлява своя бизнес в Австрия, но също така чрез марката BILLA REWE Group управлява супермаркет бизнеса си в 6 държави от Централна и Източна Европа: България, Хърватия, Чехия, Русия, Словакия и Украйна. През 2016 г., в Австрия и в други страни, REWE International AG е назначила 70 000 души в около 3600 магазина, а генерираният оборот на компанията възлиза на 12.72 млрд. евро.
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите 100 български компании“, BILLA България заема 31-во място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015 г. и 2016 г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Отдел за пресни плодове и зеленчуци във верига супермаркети“, „Отдел за прясно месо във верига супермаркети“, „Програма за лоялност“.
Веригата е представена в 37 града в страната със 111 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.