Водещият производител на луксозни автомобили BMW се оплака, че краят на инициативите, целящи продажбата на коли на момента, не се вижда. Според немската компания подобни мерки водят до намаляване
на печалбите, информира агенция „Ройтерс“.
Междувременно финансовият директор на BMW Фридрих Айхингер обяви, че не очаква значителен натиск върху печалбата в резултат на ценовите инциативи.
Ако тенденцията бъде изолирана в Испания, Италия и Югоизточна Европа, тогава няма да има проблем. Обаче ако тя се разпространи в страни като Германия и Италия, тогава финансовият резултат на
компанията на 2012 г. няма да е по-добър от този за 2011 г. Ако евентуалният натиск от страна на цените стане факт, компанията ще може да използва средства в размер на 100 млн. долара, които са
били спестени през миналата година.
Производителят не изнася информация за това какъв натиск оказват ценовите нива върху печалбата му. Мярката се предприема заради опасения от евентуален ценови натиск от страна на конкуренцията.