Разликата в пазарната стойност между германска компания Daimler и конкурента й от BMW вече е едва 700 млн. долара. През януари 2011 г., когато Daimler навърши 125 години, тя имаше пазарна стойност със 17 млрд. евро по-голяма, отколкото тази на баварския автомобилопроизводител, коментира агенция Bloomberg.
През 2007 г. разликата между Daimler и BMW беше още по-голяма - 39 млрд. евро. Оказва, че свиващото се търсене на някои по-стари модели и по-бавното налагане на нови, по-малки и икономични коли е трудна стъпка за Daimler.
Без съмнение BMW има голямо преимущество на пазара на луксозни автомобили. Нейният персонал е два пъти по-малък от този на Daimler (270 хил. души), а в същото време приходите на Daimler са с 38% по-високи от тези на баварската компания.
Двата автомобилопроизводителя се различават значително по провежданата от тях корпоративна политика. BMW намали разходите за доставки с над 4 млрд. евро и увеличи производството си в Китай и САЩ, залагайки на нови модели като X1. Освен това компанията подготвя за пазара електромобил, който да се използва при градски условия. Премиерата е предвидена за 2013 година, а целта е до 2020 година BMW да продава по 2 млн. миниавтомобила.
В същото време Daimler донякъде се проваля в опитите си да представи по-евтин и малък Mercedes. Дизайнът на A класата е по-утежнен, а отделно Daimler засега не се конкурира с луксозния Rolls Royce. И резултатите са налице - BMW има ръст на продажбите от 20% през първите девет месеца на годината, а Daimler - 8%. Изглежда, че през следващата година ситуацията няма да се промени - серията 3 на BMW ще свали търсенето на C класата, коментира Bloomberg.
В момента пазарната стойност на Daimler е 36,5 млрд. евро, като тя отчита понижение с 42% спрямо януари тази година. Пазарната стойност на BMW е 35,9 млрд. долара, което представлява спад от 6% спрямо началото на годината.