Най-голямата търсачка в Китай – Baidu.com, отправя първоначална публична оферта (IPO) на Nasdaq при цена 27 $ за акция (American depository share), надвишаваща предишната между 23 и 25 $, съобщава застрахователят на Baidu, Goldman Sachs.
Вчера Baidu обяви, че е увеличила броя на акциите си за офериране на 4,04 милиона ADS от 3,7 милиона, както и че е повишила търговската цена на 23-25 $ от 19-21 $.
Baidu ще продаде около 3,2 милиона акции.
Google и Yahoo насочиха вниманието си към китайския пазар на търсачки, след като китайски интернет портали също навлязоха в интернет пространството. Някои от тях отчитат печалби, подобни на тази на Baidu.
Нетните приходи на Baidu достигна 13,4 милиона $ през 2004, ръст с почти 200 % от 4,66 милиона през 2003, докато нетната печалба през 2004 се задържа на 1,45 милиона $ при нетна загуба от 1,07 милиона през 2003. /Forbes