Cadbury Schweppes и швейцарската Nestle са основните конкуренти за закупуването на сладкарската компания Adams, посочва Financial Times. Adams е филиал на световния фармацевтичен лидер Pfizer, а
цената на сделката е 4 млрд. долара или два пъти повече от годишния оборот на компанията, който държи и 26 % от пазара на дъвки в САЩ.
Оборотът на Adams, който е производител на марките дъвки Dentyne и Trident, за 2001г. е 1,9 млрд. долара. Компанията разполага с 12 хил. човека персонал и има представителства в 70 страни.
Това лято Pfizer обедини дейността си с англо-шведската компания Pharmacia. Сделката беше за 60 млрд. долара и позволи на производителя на Viagra да надмине основния си конкурент GSK, чийто оборот
е 32 млрд. долара (срещу 48 млрд. за Pfizer).
От своя страна Cadbury Schweppes наскоро купи дъвките Dandy, собственост на марката Stimorol, за 314 млн. евро. Това й позволи да достигне втората позиция в този сектор в Европа. От началото на
годината Nestle е придобила най-различни предприятия, като общата стойност на покупките е 24,16 млрд. швейцарски франка.
Информация на Investor.bg.