Мегакорпорацията Coca-Cola ("Кока-Кола") пусна реклама, в която за пръв път адресира проблема с наднорменото тегло сред американските граждани. Двуминутният клип набляга на политиката на компанията, насочена към производство на нискокалорични напитки, уточнява „Би Би Си“.
Производителите на безалкохолни напитки са под доста силен натиск в Щатите. В Ню Йорк се обмисля забрана на течностите с по-високо съдържание на захар в ресторантите, по стадионите и по кината.
Критиците обвиниха корпорацията, че по този начин се опитва да се измъкне от мерките за намаляване на захарния състав. От Coca-Cola пък посочиха, че видеото не е в отговор на атаките срещу безалкохолната индустрия, а по-скоро цели „ограмотяване относно проблема“.
Лозунгът на рекламата гласи, че „всички калории се броят, независимо откъде идват“.
Същевременно пък анализаторска фирма в сферата на безалкохолната индустрия – Beverage Digest, публикува статистики, според които от 1998 г. насам консумацията на безалкохолни напитки спада стабилно.